Prop de mig miler de persones, segons l’organització, han tallat el trànsit al carrer d’Aragó, entre Balmes i Aribau, amb l’objectiu de recuperar l’espai públic de les que denominen “autopistes urbanes”. Els promotors de la “revolta escolar”, Eixample Respira -juntament amb altres entitats ecologistes- han impulsat una nova iniciativa que vol un carrer d’Aragó sense cotxes, contaminació ni soroll. La Guàrdia Urbana ha xifrat la participació en 60 persones.

Tall a Aragó

L’objectiu de l’organització és mantenir el tall cada últim diumenge de mes per reivindicar una ciutat buida de cotxes i reclamen que, en ple confinament municipal es tracta d’una iniciativa que encara té més urgència perquè els veïns puguin gaudir de la ciutat. El carrer s’ha omplert de famílies, alguns amb bicicletes, i grups d’infants s’han agrupat en rotllana i han pintat dibuixos amb guixos de colors a la calçada.

Recuperar la vida quotidiana

Amb aquests talls, els veïns tenen un objectiu molt concret: recuperar la vida quotidiana del carrer d’Aragó, per on circulen diàriament uns 80.000 vehicles. Per fer-ho volen tallar al trànsit les “autopistes urbanes” el darrer diumenge de cada mes.

Tall del carrer d'Aragó

Tornar al projecte Obrim Carrers

Fa gairebé un any, el consistori va anunciar la voluntat de tallar un diumenge al mes les autopistes urbanes perquè els veïns hi poguessin passejar i fer-ne un ús lúdic. El 8 de març del 2020 va ser l’estrena de l’Obrim Carrers i va acabar sent tot un èxit. Amb l’esclat de la pandèmia, però, aquesta iniciativa es va suspendre, com també es va cancel·lar el tall a la via Laietana.

Cinc talls a Catalunya

El tall del carrer d’Aragó no ha estat l’únic que s’ha produït a Catalunya. Entitats i veïns han tallat les vies principals de Barberà del Vallès, Premià de Mar i Sabadell per reclamar pobles i ciutats més verdes buscant millorar la salut i el benestar de les persones. Asseguren que les “autopistes urbanes”, és a dir, carrers de tres o més carrils de circulació que travessen nuclis urbans, suposen un risc elevat d’accidents i una font principal de contaminació.