obres l5 metro barcelona
Foto: Pep Herrero (TMB)

(ACN) El tram de la línia L5 del metro de Barcelona entre les estacions de Diagonal i Vilapicina reobre aquest dimarts després de 10 dies sense servei. S’hi han fet obres per renovar 1.681 metres de vies, retirar 8.750 quilos de fibrociment i preparar l’estació de la Sagrera perquè continuï operativa durant l’estiu, quan hi ha previst un nou tall de la línia entre aquesta parada i la d’Horta. A més, s’han pres mesures contra les vibracions. Segons Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), s’ha avançat un 45 % més del que estava previst, sobretot entre les estacions de Verdaguer i la Sagrada Família.

S’ha retirat el balast antic, les travesses de fusta i les fixacions rígides i s’ha muntat el carril sobre un nou balast, travesses de formigó i fixacions elàstiques. Entre la Sagrera i Congrés, s’ha renovat un altre tram de 644 metres de via sobre una nova plataforma a base de formigó amb nous drenatges i s’han muntat nous carrils amb fixacions antivibratòries. A prop de la Sagrera, però en sentit contrari, s’ha preparat el mecanisme que facilita les maniobres de canvi de sentit dels trens perquè l’estació pugui continuar en servei com a terminal durant el tall de l’estiu.

Aquest dilluns, proves de circulació

El tall va començar el 9 d’abril i aquest dilluns TMB s’han realitzat proves de circulació de trens i de funcionament de la senyalització per assegurar que a les 5 h de dimarts, quan obri el metro al públic, tot funcioni correctament des de Cornellà fins a la Vall d’Hebron. Per tal de suplir el tram afectat, TMB ha habilitat durant aquests dies un servei d’autobús especial que feia per carretera el mateix recorregut que el metro. A més, s’han reforçat les línies L1, L2, L3 i L4 un 20% i els autobusos H8 i D50.

La tercera tinent d’alcalde de Barcelona i presidenta de TMB, Laia Bonet, ha agraït la “col·laboració” ciutadana i ha assenyalat que les obres han de permetre “reduir les incidències, millorar el servei del metro de Barcelona, augmentar el confort dels usuaris i mitigar les vibracions que es transmeten als edificis de l’entorn, a més de preparar futurs increments de freqüència”. També ha indicat que “fan possible avançar en l’objectiu de desamiantar tota la xarxa”.