Fa dos mesos que s'hi treballa i les obres avancen al ritme previst. En aquesta primera fase s'ataquen les rampes d'accés al tambor. S'han desviat els cotxes i en un dels costats s'està rebaixant el terreny per guanyar dos carrils més d'entrada a la ciutat. Els treballs NO han alterat en excés, per ara, la circulació de la plaça. Segons l'Ajuntament, s'ha reduït tímidament el volum de cotxes. ÁNGEL SÁNCHEZ, director general de BIMSA "Hemos hecho una campaña de comunicación muy àmplia. La bajada de vehículos puede verse a esa campaña y también a la elección de otros viales alternativos de entrada a la ciudad. Yo no he notado una reducción significativa, pero sí que el tránsito está discurriendo de forma fluida por la zona de obras". Com a fase prèvia a l'enderroc de l'anella, d'aquí a aproximadament un mes, a mitjan febrer, ja no es podrà circular per l'interior de la plaça. Els cotxes que vulguin travessar Glòries se'ls desviarà abans d'arribar-hi per noves rutes. Hi ajudarà la connexió dels carrers de Badajoz amb Independència i l'obertura de Los Castillejos, ara tallat per la Diagonal. Juntament amb Bolívia i Aragó permetran vorejar Glòries i deixar de concebre-la com una gran rotonda, sinó com una quadrícula més de la trama Cerdà. L'obertura tant de Badajoz com de Castillejos està prevista també per a mitjan mes de febrer. Les obres segueixen el calendari previst. De fet, són clau per garantir la mobilitat a l'entorn de Glòries quan es talli el trànsit arran de plaça i es facin desviaments damunt del tambor per començar a enderrocar-lo. A tocar de la plaça ha culminat ja la demolició de l'antic mercat dels Encants Vells, ara convertit en un enorme solar. L'espai s'anivellarà amb l'entorn a partir de la runa de la desconstrucció del tambor degudament triturada.

Les obres de desconstrucció de l’anella viària de les Glòries van començar el mes de novembre amb la mirada posada a les rampes d’accés al tambor. Segons el consistori, els treballs avancen al ritme previst, sense demores. “No hi he notat una reducció significativa, però sí que el trànsit està discorrent de forma fluïda per la zona d’obres”, assegura el director general de BIMSA, Ángel Sánchez. Aquesta setmana s’ha culminat la pantalla de pilons en un dels costats de les rampes que ha de permetre rebaixar el terreny en un dels carrils i guanyar dos vials més d’entrada a la ciutat per la Gran Via arran de terra.

El tall de trànsit a l’interior de les Glòries serà clau per deixar l’espai alliberat de vehicles i poder iniciar l’enderroc de l’anella viària, previst per al març. Per ordenar la mobilitat, s’estan executant ara dues obres significatives. D’una banda, l’obertura del carrer de Los Castillejos, que queda tallat per la Diagonal. De l’altra, la connexió del Poblenou amb el Clot a través de la unió de l’eix entre els carrers de Badajoz i Independència. Les dues obres, que segons el consistori compleixen el calendari, està previst que quedin enllestides també a mitjan mes de febrer.

A partir del mes de març començarà l’enderroc de l’anella viària. Primer se n’abordarà el costat mar, treballs que comportaran desviar el trànsit de sortida de la ciutat pel costat muntanya i fer passar el trànsit d’entrada arran de plaça. A partir del mes de juny i fins al setembre, es desconstruirà la banda muntanya de l’anella, que culminarà amb la urbanització provisional de la plaça.