En aquesta sala de reunions hi ha representants de veïns de gairebé tota la Meridiana, des de Glòries fins al pont de Sarajevo. Unes sessions de treball en què també s'hi han convidat altres agents socials, com entitats de comerciants o vinculades a la mobilitat. D'aquí n'han de sortir idees concretes per transformar prop de cinc quilòmetres de via. JANET SANZ "Per primera vegada posem sobre la taula barris i districtes que mai havien parlat i ni s'havien parlat mútuament. Per tant, aquesta és la idea: cosir l'espai que separa la Trinitat Vella de la Nova, la Prosperitat de Sant Andreu, el barri de Porta de la Sagrera, o el Congrés mateix." Les propostes estan obertes però des de l'Ajuntament ja n'han posat algunes sobre la taula: pacificar-hi el trànsit i donar més prioritat als vianants, fer-hi espais verds i aconseguir-hi una mobilitat més sostenible. En tot plegat, però caldrà fer-hi encaixar les demandes concretes de cada tram. PAU MADUELL, Associació de Veïns de Sant Andreu de Palomar "Cada un d'ells té les seves necessitats i per tant creiem que és molt positiu que s'estableixi aquesta taula, que puguem treballar tots junts, que trobem punts en comú, que trobem les nostres diferències..." Segons el calendari previst, el projecte hauria de quedar enllestit al llarg del 2017 per tal que les obres comencéssin l'any següent, és a dir, el 2018. De moment, avui se n'ha fet el primer pas: constituir la mesa de treball que haurà de decidir com serà. Entitats i veïns valoren molt positivament que es tingui en compte la seva opinió abans de prendre decisions.

L’objectiu de la Taula de Participació de la Meridiana és consensuar entre l’Ajuntament i els veïns propostes i criteris per aplicar a tota l’avinguda en conjunt. Al llarg de 2016 tindran lloc noves reunions. A la primavera, el procés participatiu s’obrirà més a tota la ciutadania amb tallers. Està previst que el projecte estigui redactat, licitat i es contracti al llarg de 2017 perquè les obres puguin començar ja el 2018.

Els veïns van tornar a posar a l’agenda política la seva reivindicació per pacificar l’avinguda dies abans de la Via Lliure, que va convertir la Meridiana en l’epicentre de l’11 de setembre passat. La desena de barris que conflueixen a l’avinguda coincideixen a demanar que deixi de ser una autopista urbana.

La proposta per reformar la Meridiana va rebre els vots a favor de pràcticament tots els grups municipals i l’abstenció de la CUP en la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de finals de setembre.