RICARD RIOL, president de PTP "Feia falta i s'ha de mantenir en els propers tres o quatre anys. No podem repetir un període de desinversió com els darrers quatre anys. El metro està molt més carregat que abans i els busos estan fent front a la mateixa demanda de 2010 però amb 50 autobusos menys i més antics i això no es pot tornar a repetir." JOSEP MARIA PUBILL, secretari general de l'ACTUB "Nos gustaría que invirtieran un poco más en personal porque los horarios de las lineas y las lineas van cada vez más justas y aunque tengamos flota nueva, el servicio que se le da al ciudadano deja de desear porque muchas veces tienen que ir los autobuses por falta de horarios sin cargar. Eso nos gustaría que lo arreglaran, se ha pedidio en el convenia que hemos firmado, pero de momento seguimos con los horarios demasiado apretados." MIGUEL ÁNGEL RIBAS, president del Comitè d'Empresa de Metro "Nosotros no nos quejamos de que haya más inversión, nos quejamos de que no haya transparencia en esa inversión. Que no sepamos qué empresas lo están haciendo, cómo se licitan, los conceptos, los concursos, adónde va a parar ese dinero, a qué empresas privadas se les está dando."

Si no invertim de forma contínua s’envelleix el material mòbil, apareixen més avaries i, tenint en compte que la xarxa suporta molta més demanda que fa 15 anys, és important tenir-la al dia“. El president de la PTP, Ricard Riol, alerta així de la necessitat de mantenir en el temps les inversions anunciades aquest dilluns per Transports Metropolitans de Barcelona. Recorda que la xarxa de metro absorbeix cada dia més d’un milió de passatgers i que “l’autobús transporta la mateixa gent que 2010, amb 50 autobusos menys”, motiu pel qual considera que “no podem repetir un període de desinversió com els darrers quatre anys“.

En la mateixa línia es pronuncien els sindicats de metro i bus, que reclamen, a més, que s’incrementi la inversió en personal.  Josep Maria Publill, secretari general de l’ACTUB, assegura que “està bé que hi hagi flota nova, però els horaris de les línies i les línies van cada vegada més justes i el servei que es dóna al ciutadà no és l’adequat perquè moltes vegades els autobusos han d’anar per falta d’horaris sense carregar”.

També demana més inversió en personal el Comitè d’Empresa de Metro, que denuncia, a més, falta de transparència. El president, Miguel Ángel Ribas, critica que “no sapiguem quines empreses ho estan fent, com es liciten, els conceptes, els concursos, a on van a parar aquests diners, a quines empreses privades” i lamenta que s’hagin hagut assabentat d’aquestes inversions per la premsa. Tot i això, valora positivament que es facin i reclama que es mantinguin: “La inversió en metro és necessària perquè tenim problemes d’estructura molt grans en alguns punts. Estem parlant d’estacions molt velles, zones de vies on s’han d’arreglar diferents coses, estacions on el manteniment és nul“.