EUGÈNIA DOMÈNECH, directora del Servei Català de Trànsit "En aquest cas en concret no és perquè sigui una via amb accidentalitat perquè el bus-VAO és un carril amb seguretat, sinó perquè precisament per ser bidireccional des del seu canvi volem incrementar la seguretat i evitar un risc d'accidentalitat que podria tenir."

Aquest sistema de control de velocitat funciona a través d’uns lectors de matrícula que calculen el temps que tarda un vehicle a recórrer el tram controlat i en funció d’això es determina si s’ha superat el límit de velocitat. En el cas del carril bus-VAO de la C-58, els cotxes no poden superar els 90 km/h.

Pel Servei Català de Trànsit, les característiques d’aquesta via fan necessari vigilar sistemàticament la velocitat dels vehicles ja que el setembre de 2014 l’ús d’aquesta via va passar a ser bidireccional i estar obert de manera permanent. Aquests trets, segons Trànsit, augmenten el risc d’accidents greus com a conseqüència de topades frontals.

La instal·lació dels dos radars de tram es produeix després que el volum circulatori s’hagi incrementat en aquesta infraestructura. Entre els mesos de gener i abril d’aquest any, hi han circulat una mitjana diària de 7.500 vehicles, un 20% més que en el mateix període de l’any passat. Trànsit ha xifrat en 570 autobusos i gairebé 7.000 cotxes i motos aquest augment de vehicles en els primers quatre mesos de 2016.

Més radars de tram a la xarxa viària

A la ciutat de Barcelona, l’únic radar de tram que hi ha es va instal·lar a la ronda de Dalt a finals de 2015 i després d’una fase de proves va començar a multar el febrer d’enguany. A hores d’ara a Catalunya hi ha 187 radars fixos, dels quals 11 són de tram. Dins de les mesures anunciades pel Departament d’Interior per reduir la sinistralitat hi figura la instal·lació de 10 nous radars de tram a l’estiu i nou més a finals d’any.