RACC transport públic

(ACN) El RACC ha reclamat millorar el transport públic de l’entorn de Barcelona i oferir a la ciutadania una “alternativa fiable” abans d’impulsar actuacions per descongestionar el trànsit privat a l’interior de la capital. El president de l’ens, Josep Mateu, també s’ha mostrat crític amb les polítiques de mobilitat impulsades pel govern municipal. En aquest àmbit, ha tornat a carregar contra projectes com el de la superilla de l’Eixample o la remodelació de la via Laietana.

Segons Mateu, el 80 % dels conductors que circulen per l’Eixample són veïns de l’entorn de la ciutat i que opten per desplaçar-s’hi en transport privat perquè no existeix una alternativa. Respecte a la superilla de l’Eixample, ha admès que, tot i que probablement “serà una molt bona solució per als residents d’aquesta zona”, no ho serà per als de l’àrea perifèrica.

“El carrer de València rebrà 8.000 vehicles diaris més que vindran de Consell de Cent”, estima Mateu. Per això, el president del RACC considera que la via Laietana i la superilla de l’Eixample s’han fet de forma “precipitada” i sense informar els veïns i veïnes sobre les conseqüències.

Un Rodalies que funcionin com el metro

Des del seu punt de vista, la millora de Rodalies i del transport públic han de ser la prioritat el proper mandat, perquè, a més, la gratuïtat dels peatges també ha incrementat la densitat a les autopistes catalanes.

Per Mateu una de les claus seria crear àrees d’aparcament a la vora de les estacions per facilitar el transport modal. Alhora, ha apostat per millorar el servei de Rodalies, que “hauria de funcionar com el metro”. Pel que fa als FGC ha reconegut que el servei funciona molt millor, però ha advertit que en hora punta els combois van molt plens.

Decàleg per a una mobilitat més sostenible

Mateu també ha presentat un decàleg amb recomanacions per a avançar cap una mobilitat més sostenible, segura i assequible. Entre les propostes hi ha, precisament, prioritzar les inversions en transport públic metropolità, i impulsar una estratègia metropolitana per desenvolupar una xarxa potent d’aparcaments a les estacions de tren.

A banda, també demanen aprofundir en la visió zero de la sinistralitat viària, desenvolupar el pla de la moto, impulsar la mobilitat elèctrica i resoldre el conflicte entre taxis i VTC, entre d’altres.