Les cinc de la tarda, ja fa una hora que ha començat la franja d'aturades de la tarda. Avui, agafar el metro ha suposat tornar-se a carregar de paciència i estar disposat a esperar a les andanes més temps de l'habitual. Durant les franges d'aturades, amb serveis mínims del 40 %, els temps d'espera han estat al voltant dels deu minuts. Després, el servei triga uns 15 minuts a normalitzar-se perquè els trens es van incorporant de manera esglaonada, tal com s'anuncia des de megafonia. Una situació que, sumada a les aglomeracions a les andanes i dins dels combois, provoca que alguns usuaris comencin tenir problemes tant per arribar a la feina com per tornar a casa. "Yo por ejemplo me tengo que levantar a las seis de la mañana para poder llegar a mi hora y como yo me imagino que mucha gente o si no llegas tarde." "Es triga el doble, fa més calor hi ha massa gent i anem a dins del vagó com a sardines." "En aquesta franja d'aturades del servei de metro, de quatre a sis de la tarda, la situació acostuma ser força tranquil·la, al matí la cosa canvia en hora punta en aquesta mateixa estació la de la Sagrada Família o bé la de la Sagrera, totes dues de la línia 5, s'acostumen a tancar els accessos a les andanes per evitar aglomeracions perilloses." La raó és que aquesta estació, la de la Sagrada Família, absorbeix el transbordament de viatgers que vénen del Besòs amb la Línia 2 i van cap al Llobregat. Es tracta d'un trajecte molt habitual, sobretot al matí, quan els passatgers van de les ciutats dormitori del Besòs cap a la zona industrial del Llobregat. El mateix passa amb l'estació de la Sagrera, que rep, en aquest cas, els viatgers de la Línia 1. Aquesta línia, la vermella, també és transversal, però disposa d'un ample de via més gran i, per tant, també de combois més grans que absorbeixen millor els passatgers de l'L5. Segons TMB, l'aturada d'avui ha fet baixar el nombre de validacions en un 30 %, fet que indica que cada vegada més gent està utilitzant serveis de transport alternatius al metro per fer els desplaçaments, després de cinc convocatòries de vaga des que ha començat l'any.

La quarta jornada d’aturades al suburbà ha transcorregut sense problemes. El penúltim dia de vaga dels treballadors de TMB ha comportat, però, menys validacions que habitualment. La màxima afectació, com cada, dia ha estat al matí.

A l’estació de la Sagrera, com ha passat també aquests darrers dies, ha calgut regular l’accés a les andanes en dues ocasions per evitar aglomeracions, una acció que a la tarda no s’ha hagut de realitzar.

Entre les principals incidències al matí, destaquen les que hi ha hagut a Vilapicina i Virrei Amat, a la línia 5, on les màquines validadores han estat víctimes d’actes incívics i durant una estona no han estat operatives.

Molts usuaris, a través de les xarxes socials, han mostrat un dia més l’enuig i el cansament pels inconvenients que els comporten els retards. Un d’aquests usuaris ha iniciat una campanya de recollida de signatures per demanar a l’Ajuntament i TMB que els dies de vaga no es cobri el bitllet.

A conseqüència de la vaga, els busos han anat aquest dimarts més plens, i alguns, com els de la línia 53, han trigat més de 20 minuts a arribar a les parades. Els usuaris que han decidit optar per agafar el metro han notat un cop més el 40 % del servei durant el matí i la tarda i el 20 % de l’última franja del dia quan han circulat un de cada cinc trens.