
La plataforma Promoció del Transport Públic (PTP) critica la nova variant en ziga-zaga entre Glòries i Gran Via que titlla de “nyap” i fixa en 145.500 les hores anuals que els usuaris perdran amb el nou revolt. L’entitat assegura que el projecte implica una velocitat comercial inferior als 7 km/h durant 700 m, és a dir, més de 5 illes de l’Eixample a la “velocitat d’una persona caminant ràpid“.
El projecte té un cost de 32 milions d’euros, que es repartiran de forma desigual: 23 M € els posarà el consistori i 9 M € l’ATM. Aquest dilluns, l’Ajuntament va aprovar el conveni de col·laboració amb l’ATM per modificar el traçat del tramvia i reurbanitzar el que resta pendent entre la plaça de les Glòries i l’àmbit de Gran Via nord. El projecte consisteix a desviar les línies T5 i T6 (horitzontals per la Gran Via) per un carrer vertical: Ciutat de Granada.
Aquest passat dimarts, la Comissió d’Urbanisme de Barcelona va avalar amb els vots a favor del PSC i de BComú i l’abstenció d’ERC i el PP el nou traçat del tramvia a l’entorn de la plaça de les Glòries. Per la seva banda, Junts i Vox hi van votar en contra.
Un tranvia a la velocitat d’un vianant
Des de la PTP fa temps que alerten que la ziga-zaga projectada és “clarament perjudicial” per a l’operativa del tramvia. L’entitat assegura que “allarga el seu recorregut” i l’obliga a circular a menys de
7 km/h, “gairebé a la mateixa velocitat que anar a peu, durant un tram de 700 metres.
L’entitat considera que la nova proposta “no millorarà sinó que empitjorara el servei” i que aquest punt es convertirà “en un coll d’ampolla que limitarà el creixement de tota la xarxa: tot plegat, considerem que és un malbaratament de recursos públics”.