Tren Alta Velocitat

(ACN) L‘Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) proposa una reconversió del sistema ferroviari català per potenciar les connexions en alta velocitat entre ciutats i aeroports. La mesura permetria cobrir trajectes, que actualment ofereixen línies aèries, de curt i mitjà i, a més, apropar els aeroports de Girona i Reus, que consideren infrautilitzats, al del Prat.

L’entitat planteja que es construeixin noves estacions amb part de la inversió prevista per a l’ampliació, ara aturada, de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat, i que s’aposti per reforçar l’aeroport barceloní potenciant les connexions internacionals en lloc dels vols de baix cost.

L’associació ha presentat l’informe juntament amb l’alcalde del Prat de Llobregat, Lluís Mijoler. Ho han fet davant de l’estació de Rodalies i de Metro de la localitat, on es va construir una estructura que hauria d’haver acollit una estació intermodal i que mai no ha entrat en funcionament.

Foto: Albert Segura Lorrio

Alternatives a l’ampliació de l’aeroport

Aquesta reformulació de la mobilitat suposaria una alternativa a l’ampliació de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat, ja que alguns dels recorreguts que ara mateix s’ofereixen a través de companyies de baix cost es podrien cobrir amb un servei de trens d’alta velocitat. Permetrien connectar, per exemple, Barcelona amb Girona, Saragossa, València o Montpeller. “Les emissions que suposa un vol són de 150 a 195 grams de diòxid de carboni, en canvi, el mateix viatge en tren seria d’entre sis i 40”, assenyala Adrià Ramírez, president de la PTP.

L’alcalde del Prat ha aprofitat per reclamar a la Generalitat i al Govern espanyol que tinguin en compte l’opinió del territori. “No s’hi val un xantatge de tot o res, hi ha alternatives a l’ampliació i cal estudiar-les i posar-les en comú amb el coneixement de totes les administracions i els experts per concloure quin model aeroportuari de país volem”, ha assenyalat Mijoler.