El portaveu de Promoció del Transport Públic, Jordi Porta Pruna, creu que la Línia 9 “hauria de ser l’última línia de metro a construir a Barcelona“. Tot i que Porta valora positivament la represa de les obres de l’L9, creuen que el gran cost de temps i diners que suposa la construcció del metro és insostenible.

La PTP assegura que en els pròxims anys s’hauria de potenciar el transport públic en superfície com el bus i, especialment, el tramvia. El portaveu de l’entitat explica que aquests mitjans són molt més barats que el metro, que estan ben valorats pels usuaris i que, pel fet d’anar per sobre del carrer, aporten transformacions urbanístiques.

“Tramvialitzar” les línies de bus més saturades

Jordi Porta creu que moltes línies de bus estan saturades i que, per exemple, en el cas de l’H12, que va per la Gran Via, s’hauria de convertir en un tramvia. Defensa que aquest mitjà de transport té una velocitat comercial no gaire més baixa que el metro i que en recorreguts de sis o set quilòmetres “és quasi el mateix temps que el metro”, amb l’avantatge que no s’ha de baixar fins a les andanes.

Sobre la connexió del tramvia per la Diagonal, creuen que és molt necessària, però demanen a l’Ajuntament que no es retardi a fer la segona fase de les obres.