La Promoció pel Transport Públic (PTP) ha demanat a les administracions que preparin el transport públic per a la desescalada del coronavirus, ja que es preveuen un augment dels desplaçaments. Per això, ha plantejat diverses mesures que se centren en desplegar carrils bus per accedir a Barcelona i més carrils de doble sentit a l’interior de la ciutat.

Incorporar carril bus a vies d’alta capacitat, B-23 i ronda de Dalt

Per exemple, diuen que és una prioritat fer un carril bus a la B-23 des de Molins de Rei a Barcelona. És una llarga reivindicació de l’associació que consideren que hauria d’estar fet abans d’entrar a la fase 2: “Aquest carril bus acumula 17 anys de projectes no executats”, explica Ricar Riol, president de la PTP. També proposen un carril bus a la ronda de Dalt, des de la C-31 a l’avinguda de Diagonal, com les principals actuacions.

Segons Riol, cal aplicar la mateixa lògica que ja impera a les ciutats, és a dir, substituir carrils de vehicle privat per posar-hi vies per autobusos, i no pas crear carrils bus nous adjacents. “Hem de donar capacitat al transport per fer front a la crisi de finançament que pot patir pel descens d’usuaris, i la manera més atractiva és donar rapidesa al bus“, apunta.

Incorporació de carrils bus de doble sentit a l’interior de la ciutat

El pla de la PTP planteja també incorporar nous carrils bus a la ciutat. Es fixa en la construcció d’un doble carril bus de sortida entre la plaça de Maria Cristina i la B-23, i un pla de redistribució de les parades per esponjar els usuaris que esperen a Maria Cristina i a la Zona Universitària. També sumar carrils bus de doble sentit als carrers de Pi i Maragall, al passeig de la Vall d’Hebron, al passeig de Maragall, a la via Laietana i al passeig de la Bonanova, entre d’altres.

L’associació considera oportú ampliar l’espai dels usuaris del bus a les parades de ronda de la Universitat, Glòries, plaça d’Espanya, Ciutat de la Justícia, Sagrera, Maria Cristina i Zona Universitària.