Detall de la T-Mobilitat en la presentació

El conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, va avançar que s’aprofitaria la major afluència del MWC 2021 per fer la prova pilot de la T-Mobilitat. S’executarà per fases, començant per la T-Mobilitat Primer Contacte.

La primera fase es concentrarà en la validació sense contacte amb la nova targeta de plàstic. Durant aquest dilluns, dia 28, i dimarts, 29, es distribuiran targetes T-Mobilitat entre 4.000 voluntaris, entre els quals hi haurà participants del MWC 2021.

La segona fase serà el test a través del mòbil, amb una aplicació de descàrrega gratuïta per a dispositius Android amb NFC. Finalment, es farà un reclutament massiu, obert a tota la ciutadania, a través d’un espai web d’inscripció, com a prova final per a la instauració de la T-Mobilitat.

La història inacabable de la T-Mobilitat

La promesa de la T-Mobilitat acumula sis anys de retard. L’última previsió del govern de la Generalitat és que, després de les proves pilot d’aquests mesos de juny i juliol, es posi en funcionament el gener del 2022 a l’àrea metropolitana.

El febrer del 2015 es va anunciar que la tardor del 2016 entraria en vigor, però no va ser així. Tot i que moltes estacions de metro fa anys que estan adequades amb els lectors de la targeta i es va anunciar que la tardor del 2019 seria la nova data definitiva, mai ha arribat a arrencar el projecte.

T-Mobilitat i Mobile World Congress, una relació estreta

L’augment d’afluència al transport públic que representa el congrés l’ha convertit en un context perfecte per als anuncis sobre mobilitat. L’any 2017 el MWC ja va servir per anunciar que la tardor d’aquell any havia d’entrar en vigor la T-Mobilitat, termini que també es va incomplir.

En edicions anteriors, com la de l’any 2013, el MWC havia posat en funcionament la T-GSMA, un títol de transport gratuït especial per accedir al recinte firal.