Un dels equips que AENA i Vueling han instal·lat a l'aerport del Prat per poder facturar l'equipatge a través del reconeixement facial

Aena i Vueling han posat en marxa a l’aeroport del Prat una prova pilot d’embarcament i facturació d’equipatge a través del reconeixement facial. L’objectiu és que els passatgers puguin fer tot el recorregut fins a l’avió sense necessitat de mostrar la documentació d’identificació. La prova pilot s’ha endegat per la ruta Barcelona-Màlaga.

Els equips de sistemes biomètrics s’han ubicat a la zona de facturació, al filtre d’accés de seguretat i a la porta d’embarcament. Segons ha informat Aena, la validació del DNI o el passaport es fa una sola vegada durant la prova pilot, sempre que el passatger doni el seu consentiment per vols posteriors. Aquest primer registre es pot fer a través de l’app d’Aena completant un formulari. També hi ha l’opció d’identificar-se presencialment en els dos punts que s’han instal·lat davant la porta B35 i a la zona d’autofacturació de Vueling.

Aena destaca que el reconeixement facial permet als passatgers “accedir de forma exclusiva tant als filtres del control de seguretat com a la porta d’embarcament i gaudir d’un accés més àgil”. A més, assenyalen que els usuaris també “tindran l’opció de deixar la seva maleta a la cinta d’autofacturació sense agent, simplement amb el reconeixement facial“.

Un sistema pioner a Europa

Segons destaca Aena, aquest sistema de reconeixement facial “és la primera vegada que es realitza a Europa, integrant en un sol procés totes les passes que ha de dur a terme un passatger a un aeroport, incloent com a novetat la facturació de la maleta”.

Aena assenyala que és “l’única propietària de la base de dades biomètrica i, per tant, responsable de la seva gestió”. Afegeix que “la informació obtinguda es tracta d’acord amb el Reglament General de Protecció de Dades. Al projecte de reconeixement facial també hi ha participat el grup d’empreses tecnològiques format per Easier, IDEMIA, Indra, Materna-ips i Mobbeel.