JOAN CARLES GALLEGO, secretari general CC.OO Catalunya "no hi ha voluntat negociadora per l'empresa, el conveni està en una situació de bloqueig i incompliments, situació que fa que els companys d'AENA s'hagin vist obligats a plantejar aquest conflicte, aquesta convocatòria de vaga" MANUEL CARO secció sindical de CCOO-Aena "Proximamente más trabajadores y más empresas de éste aeropuerto van a empezar a manifestarse porqué es insostenible los recortes en materia laboral y no solo económicos sinó en derechos que es lo peor a lo que se esta llegando en esta empresa"

La mobilització, que ha durat unes dues hores, ha estat convocada pels sindicats CCOO i USO i també ha tingut seguiment en altres aeroports de l’estat com Madrid, Màlaga o Valladolid. Els sindicats demanen al Ministeri de Foment que aturi la privatització parcial d’Aena, exigeixen el compliment del conveni laboral i es mostren contraris a la destrucció de llocs de treball.

Diversos treballadors alerten que, des que es va anunciar la privatització, la situació laboral ha empitjorat i afirmen que hi ha llocs de feina que no es cobreixen amb noves contractacions sinó amb hores extraordinàries.

Caro: “La privatització és una gran estafa”

El portaveu de la sindical de CCOO a Aena, Manuel Caro, ha denunciat a Barcelona FM que la privatització d’Aena és una “gran estafa” perquè, de fet, els aeroports s’autofinancen. Actualment, ha dit Caro, Aena és una “empresa pública que té beneficis i que dóna un servei que no costa res al ciutadà”,  ja que no es paguen impostos per tenir aeroports públics. En canvi, si l’empresa es privatitza, els beneficis d’Aena s’hauran de “repartir com a dividends entre els accionistes”, afirma el treballador, i algú haurà d’assumir el cost del manteniment dels aeroports. Critiquen que tot plegat és un espoli del patrimoni públic, que consideren que es malvèn per un preu molt baix.

El Govern espanyol preveu una privatització del 49% del capital d’Aena, que s’encarrega de la gestió de 46 aeroports públics i cinc centres de control espanyols. Es tracta de la sortida del 21% del capital a la borsa i de la venda d’un 28% més.

Amenaça de vaga per forçar la negociació

Els sindicats CCOO i USO ja van anunciar la setmana passada la convocatòria de 25 dies de vaga als aeroports de l’estat espanyol. Les aturades coincideixen, precisament, amb l’operació sortida i retorn de vacances de Setmana Santa i d’estiu, és a dir, els dies que es registren més operacions als aeroports. L’objectiu, diuen des de CCOO, és “forçar la negociació, garantir els drets i procurar que la privatització” no afecti les condicions laborals i del servei.

Aquests sindicats sumen 14 dels 23 delegats sindicals del Comitè d’Empresa d’Aena, que té una plantilla de 890 treballadors.