La proposta de TMB d’oferir serveis de mobilitat personal i compartida —com patinets elèctrics— encara és molt inicial i en cas de tirar endavant s’inclouria en el pla estratègic de l’empresa de cara al 2025. Tot i això ha estat ben rebuda entre alguns ciutadans que ja utilitzen altres serveis compartits com el Bicing. “Segurament tindria èxit“, comenta un dels usuaris preguntat per betevé.

També l’Associació per la Promoció del Transport Públic ho veu amb bons ulls, però comenta que caldria garantir que fos un servei complementari al transport públic i que no hi competeixi: “Ha de servir per donar serveis d’última milla i facilitar l’accés on el transport públic no arriba“, comenta Daniel Pi, coordinador de l’oficina tècnica de l’associació PTP, que posa l’èmfasi en el fet que els principals mitjans de transport públic han de ser el tren, el metro i els autobusos, que són els que mouen més persones.

Recels entre els negocis de patinets

taller de patinets

En canvi, els establiments que tenen negocis particulars relacionats amb vehicles de mobilitat personal veuen la proposta amb més recel. Per exemple, a l’Airbici, on venen i reparen patinets i bicicletes temen que la iniciativa de TMB pugui afectar el seu negoci. “És un bé per al medi ambient però a nosaltres potser ens pot fer baixar la feina”, comenta Giovanni Finiguerra, propietari d’Airbici.

Sense patinets compartits privats

La proposta de TMB però xoca amb el fet que des del març a Barcelona no hi ha cap empresa de lloguer de patinets que els estacioni a la via pública per què la normativa municipal no ho permet. De fet, per ara, l’Ajuntament no ha posat data al concurs públic que hauria de permetre oferir aquest servei.