Les primeres 24 hores de la superilla del Poblenou no han estat fàcils. S’han pogut veure molts conductors de vehicle privat desconcertats amb les modificacions que han viscut els carrers durant aquest cap de setmana. Veïns i treballadors de la zona s’han queixat de falta d’informació. La intenció del projecte és reduir el trànsit privat i fomentar l’espai públic entre els carrers de Badajoz, Pallars, la Llacuna i Tànger.

Aquest dilluns, primer dia feiner amb la nova ordenació de trànsit en aquesta zona, ha estat la prova de foc per veure com funciona. Els ciclistes són els que més veuen amb bons ulls la iniciativa, ja que estan satisfets de poder creuar la superilla d’un extrem a l’altre i no sentir-se envaïts pels cotxes, que han de circular a 10 km/h.

La queixa que més s’ha repetit aquest dilluns ha estat la falta d’informació. Els veïns han rebut un fulletó amb la informació dels canvis, però alguns afirmen que la data no ha estat la correcta, ja que molta gent ha tornat aquest cap de setmana de les vacances i no ha tingut quasi temps d’assimilar les novetats. D’altra banda, afirmen que s’han reduït moltes places d’aparcaments, un fet que també afecta les persones que vénen a treballar a la zona. Cal recordar que precisament en aquest espai hi ha una gran quantitat d’oficines.

Per aquest motiu, la Guàrdia Urbana reforçarà la presència en aquest espai durant els propers dies. A més hi haurà un equip d‘informadors sobre el terreny que repartiran 10.000 fulletons amb els nous itineraris possibles.