A la segona planta, els usuaris que avui ja fan els tràmits amb cita prèvia són atesos amb puntualitat. JOSEP MARIA PALLARS "Bé, molt bé. Ho vaig fer per internet, encara no són ni les 11 i ja he acabat. 5 minuts, o deu." Aquest sistema vol evitar cues a les finestretes i posar fi a les esperes dels usuaris. L'objectiu és atendre un miler de persones al dia amb més agilitat. ADRIÀ PUIGPELAT, cap de la DGT a Barcelona "Es tracta de donar a la gent dia i hora i se li atendrà amb celeritat i així no tenir hores punta i que es formin aglomeracions." A la primera planta, però, l'ambient n'és un altre. Aquí es dóna cita als qui no l'ha demanada per Internet o per telèfon. Tot i que la llista d'espera és d'un dia, a alguns usuaris no els convenç el nou sistema. FRANCINA ELIAS "He vingut a quart de deu, son les 11 del matí i surto d'aquí sense haver fet el canvi de nom, amb tota la documentació. En comptes d'agilitzar-los es ralentitzen molt." ERNEST PISERRA "He posat una reclamació perquè aqui el principi d'eficacia administrativa no existeix i posen sistemes que no funcionen, és una pèrdua de temps." "lo siento pero no te podemos atender sin cita previa" La implantació de la cita prèvia ha agafat per sorpresa a molts, que no sabien que des de la setmana passada es podia demanar hora per al servei. FRANCISCO GIMÉNEZ "Llegamos aquí y nos encontramos con el pastel, la primera noticia." SILVIA FAJA, delegada d'UGT a la DGT "La gent no està informada, se n'estan assabentant avui mateix, tenen tràmits urgents, i quan arriben aquí estan dues, tres hores de mitja". La cita prèvia vol reduir els temps d'espera de 25 minuts a 10, com ja ha passat a les oficines de Sabadell, on s'ha fet la prova pilot.

Disparitat d’opinions aquest dimarts al matí a La Campana. Els usuaris que estaven informats del servei de cita prèvia per realitzar qualsevol gestió a la Prefectura Provincial de Trànsit de Barcelona s’han mostrat satisfets amb el funcionament del servei, que des del primer minut els ha evitat esperes llargues com les que fins ara s’havien produït. Ara bé, els que no en sabien res s’han quedat a la porta de l’edifici sense ser atesos. Es tracta d’una cinquantena de persones que no sabien que des del dia 25 de juny podien demanar hora, i que aquest sistema es posava en vigor aquest dimarts.

Aquests han hagut de fer cua per demanar cita per a un altre dia, però alguns d’ells no saben quan podran tornar-hi perquè han hagut de demanar hores a la feina per realitzar una gestió que, en no tenir la visita concertada, no han pogut portar a terme.

Protesta laboral

A la cua dels usuaris sense atendre s’hi ha afegit una protesta d’una quinzena de treballadors de Trànsit, que es queixen per l’empitjorament de les condicions laborals i un augment de la càrrega de feina. Des de la setmana passada, els empleats de la prefectura de Barcelona, així com alguns examinadors, fan vaga parcial entre les 13 i les 15 h per rebutjar les darreres mesures adoptades per la Direcció General de Trànsit, inclosa la cita prèvia, que denuncien que s’ha implantat sense consultar-los-ho. Alguns portaveus sindicals consideren que la implantació del sistema no ha funcionat i asseguren que el web per sol·licitar visita s’ha col·lapsat aquest matí, tot i que a hores d’ara sembla funcionar amb normalitat.

Incidents a banda, els responsables de la Prefectura de Trànsit de Barcelona han preferit no valorar la primera jornada d’implantació del sistema perquè consideren que encara és massa d’hora.

El nou sistema per concertar dia i hora s’emmarca dins d’una prova pilot per intentar posar fi a les cues les oficines de la DGT de tot Espanya. La prova ha funcionat correctament durant els darrers dos mesos a Sabadell, on l’espera per ser atès s’ha reduït de 25 a 10 minuts.