Des de primera hora de la tarda, als dos carrils on s'ha tallat la circulació, els vehicles han deixat pas a les màquines fresadores, encarregades de rebaixar tres centímetres el ferm de la via. Després agafaran el relleu les que asfaltaran durant tota la nit perquè la via recuperi la normalitat al més aviat possible. Les restriccions afecten el tram que va des de la sortida 26 de Sant Adrià fins a la 30, al Bon Pastor, on la circulació ha quedat restringida a un únic carril en comptes dels tres habituals. Aquesta tarda els problemes de circulació han estat importants, i en alguns moments la via ha quedat totalment col·lapsada. Les retencions més importants s'han registrat a la zona del front marítim on alguns conductors han fet cues de més d'una hora. "Estamos parados hace rato, muy retrasados, muy retrasados, llevamos una hora, una hora y largo." "Porto gairebé 25 minuts i estic indignadíssim." "Bueno, aguantando, mucho calor pero soportando." Si tot va segons la previsió, demà a les tres de la tarda els treballs de manteniment hauran finalitzat i s'acabaran les restriccions.

A banda de l’eliminació de dos carrils de circulació, també quedarà tallada la incorporació a la ronda del Litoral en sentit Besòs des de la C-31. Això podrà ocasionar retencions a la franja marítima i també a l’accés per la C-31. Per evitar les cues es recomana als conductors que evitin circular pel tram afectat i que optin per itineraris alternatius com l’avinguda de la Meridiana o la ronda de Dalt. “Sabem que hi haurà complicacions a la C-31 i també a la mateixa ronda, com a mínim fins a la zona de la Vila Olímpica, perquè ho hem vist en anys anteriors”, explica el director tècnic de manteniment de les rondes, Francisco Javier Navarro.

Tot i les recomanacions, a primera hora de la tarda, les cues han estat força llargues i s’ha arribat fins als set quilòmetres en sentit Besós. Al vespre, la situació ha millorat una mica i s’han arribat als dos quilòmetres de retenció des de la Vila Olímpica fins al carrer de Guipuzcoa.

Els treballs permetran renovar l’asfalt de la via i les línies de senyalització horitzontal. Primer hi actuaran les màquines fresadores, que rebaixen uns tres centímetres el ferm existent, i després s’hi tornarà a posar un nou gruix similar d’asfalt. Durant aquest cap de setmana quedarà repavimentada la banda esquerra de la via, que és on treballaran les màquines mentre els vehicles continuaran circulant pel carril dret.

El cap de setmana del 2 al 3 d’agost, està previst treballar el mateix tram i es tallaran els dos carrils de la banda dreta. Només es podrà circular per l’esquerra, i això obligarà a tancar les entrades i sortides. Una actuació que s’ha fet en dues fases per evitar el tall total de la ronda, perquè en aquest tram no hi ha calçada lateral.

Campanya d’estiu

Dins del pla de manteniment que es realitza a les rondes cada estiu, aprofitant la disminució del trànsit rodat, hi ha previst un tercer cap de setmana d’obres. El 16 i 17 d’agost es treballarà a la ronda de Dalt, entre la plaça d’Alfonso Comín o el que és el mateix, la sortida 6 (Vallcarca) i la 3 (Guineuta) a la plaça de Karl Marx. En aquest cas es tallaran els tres carrils i només es podrà circular per la calçada lateral.

En total s’intervindrà a dos trams de les rondes en tres caps de setmana diferents, i durant l’agost també es faran millores a 13 entrades i sortides. La campanya té un pressupost de 600.000 euros, inferior al de l’any passat, perquè també s’actua en menys superfície. “Fem el que requereix la calçada, el criteri no és econòmic. L’asfalt s’ha de canviar cada 10-12 anys i aquest 2014 cal fer aquestes actuacions” afirma Navarro.