Fluïdesa, poques aglomeracions i resignació dels usuaris en el primer dia laborable afectat pel tall de tres línies de Rodalies (R3, R4 —nord i sud— i R12) per les obres al túnel viari de Glòries. La majoria dels viatgers que aquest dilluns han hagut de baixar dels combois a Sant Andreu Arenal opten per agafar l’L1 del metro a Fabra i Puig per continuar el seu trajecte, en detriment d’un autobús llançadora fins a Arc de Triomf que utilitzen menys de 10 passatgers de mitjana, sobretot en hora punta. Fora d’aquest horari, la parada del bus llançadora està pràcticament buida.

bus llançadora tall tren glòries

Alguns usuaris  s’han queixat que han hagut de comprar un bitllet de metro perquè el ‘bonotren’ de Renfe no els serveix. “Vinc de Terrassa i vaig cap a Sant Joan Despí. Avui faig el primer trajecte i quan he arribat aquí a Sant Andreu Arenal em diuen que agafi el metro i m’espavili”, ha assenyalat contrariada Laia Picón. “El bitllet sembla que no em serveix perquè tinc un ‘bonotren’ i hauré de pagar per agafar el metro”, ha continuat Picón.

“A veure si puc arribar a temps, que entro a les nou a treballar”, ha afegit aquesta usuària de l’R4 nord. Els usuaris es troben amb informadors a l’estació de Sant Andreu Arenal que els expliquen les afectacions que hi ha aquests dies i les alternatives de transport. De fet, el tall s’allargarà 16 dies, durarà fins al 5 de gener de 2020, i afecta de mitjana uns 60.000 usuaris al dia.