Aquest dissabte és el primer dia que els passatgers de la línia V19 han d’estar molt atents al rètol frontal dels vehicles per saber quin és el recorregut que fa per saber si van fins a la plaça d’Alfonso Comín, Verdaguer o Vallcarca. A partir d’ara, els caps de setmana i festius s’han reforçat dos trams de l’itinerari afegint-hi fins a vuit vehicles més per millorar el servei i evitar la saturació d’aquesta línia. El problema és que els turistes fan servir el V19 perquè enllaça la Barceloneta amb el Park Güell.
Durant els primers dies TMB ha desplegat un equip d’informadors per informar els usuaris de la línia. A banda, també s’han senyalitzat les parades afectades.

Tres itineraris amb el reforç de la V19 Nord i la V19 Sud
En concret, els caps de setmana i els dies festius el servei del V19 s’ha reforçat en dos trams concrets de la zona nord i la zona sud.
Pel que fa al tram nord, entre les 10 i les 18 h, hi circulen quatre autobusos més, amb capacitat per a 80 persones, entre les parades de Praga – ronda del Guinardó i l’avinguda de la República Argentina.
Pel que fa al tram sud, entre les 10 i les 21 h, hi circulen quatre autobusos més, amb capacitat per a 120 persones, entre passeig de Sant Joan – Còrsega i la plaça Rosa dels Vents.
A la pràctica, els passatgers s’han de fixar en el rètol frontal dels busos perquè hi ha tres possibles recorreguts, que són els següents:
- Recorregut habitual, entre la Barceloneta i la plaça d’Alfonso Comín
- Recorregut a la zona sud, entre la Barceloneta i Verdaguer
- Recorregut a la zona muntanya, entre Alfons X i el pont de Vallcarca. Un servei que només és de pujada fins a Vallcarca.
Queixes veïnals pel col·lapse de la línia
TMB ha decidit diversificar el servei del V19 arran de les queixes dels usuaris habituals de la línia, perquè està molt congestionada per l’ús que en fan els turistes, i que es va agreujar després de l’eliminació del Bus del Barri 116 de Google Maps, que ja no apareix com a ruta suggerida per anar fins al Park Güell. De retruc, això va provocar que els turistes facin servir encara més el V19 i el 24, les altres dues línies que tenen parada a tocar del parc.

Protesta dels veïns el dia de l’estrena
Coincidint amb aquest primer dissabte d’estrena, els veïns han volgut expressar el malestar amb una protesta simbòlica a dues de les parades on s’ha reforçat el servei. Per això, s’han vestit amb una armilla fosforescent i han fet d’agents informatius. Una manera de visualitzar, diuen, la manca d’informadors, sobretot a les parades més conflictives.
Durant la mobilització, encapçalada pel Consell Veïnal del Turó de la Rovira i membres de la CGT Bus de TMB, també han criticat que els canvis al V19 es facin en caps de setmana i festius i no en els dies feiners. “Estan pensants per als turistes”, ha criticat David Mar, membre del Consell Veïnal del Turó de la Rovira.
La línia V19 va transportar durant el 2024 més de sis milions de persones, un 10 % més que l’any anterior. En números generals, aquesta línia registra una mitjana de 19.000 validacions els dies feiners, 14.000 validacions en dissabte i 12.000 en festius, segons les dades de TMB.

