El primer dels trens adquirits per TMB per reforçar el servei la línia blava de metro ja ha arribat des de Guipúscoa a les instal·lacions que l’empresa té a Vilapicina. Aquest comboi forma part d’un lot de 10 trens fabricats per CAF que es distribuiran per tres línies de metro: quatre aniran destinats a l’L5, quatre més a l’L1 i dos a l’L3.

Com són els trens?

Aquests trens començaran a circular a partir de l’abril, un cop es facin tots els ajustos i les proves d’homologació necessaris. Segons TMB, els combois són idèntics als que circulen actualment a les línies 3 i 5: estan formats per cinc cotxes comunicats entre si  i amb una longitud de 86 metres. Disposen d’una vintena de portes i poden encabir més de 900 passatgers, 108 dels quals poden anar asseguts.

Millora de la freqüència de pas

TMB ha comprat un total de 12 trens i hi ha invertit 92 milions d’euros a través d’una operació d’arrendament financer. Dos d’aquests combois els facilitarà Alstom i seran per a la Línia 4. La resta els entregarà CAF. L’augment de material mòbil, segons TMB, “és indispensable per a una millora de l’oferta de metro“.  Amb les noves adquisicions hi haurà fins a 141 trens circulant de forma simultània en hora punta. Això suposarà una millora de les freqüències de pas progressiva fins al 2022. L’objectiu és situar-la per sota dels tres minuts a les línies 1,3 i 5 i per sota dels tres minuts i mig a les línies 2 i 4.