Jaume Artigues, president de l'AV Dreta de l'Eixample: La idea que estem impulsant des de fa un any i mig és que en el futur el carrer de Girona pugui ser un eix de vianants que connecti Gràcia amb el barri vell, perquè de fet podria arribar a ser això però que hi hagi també una certa activitat comercial i de relació dels veïns molt més pacificada de com és ara. Al marge que, evidentment, en general, en tot l'Eixample s'hauria de baixar la influència del trànsit sobre els carrers." Jordi Torras, propietari de la papereria Canut "Com a comerciants no ens sembla gaire bé, ja s'ha fet una prova pilot ara fa pocs dies que van tallar el carrer i nosaltres com a comerç va sortir un 'fiasco' es va notar una davallada de vendes importantíssima nosaltres com a botiga tenim proveïdors que ens serveixen gènere molt sovint i els pocs que van venir per aparcar per les cantonades molt malament."

Segons les dades de l’enquesta dels serveis municipals d’aquest any, que recull les principals preocupacions dels barcelonins, el trànsit ha estat una de les que més ha augmentat. Ho fa de manera alarmant a la Dreta de l’Eixample on ja és, juntament amb les Corts, el primer problema per als veïns. En el cas de Sant Gervasi – la Bonanova i el Putxet, el trànsit s’ha enfilat en la tercera posició del rànquing de les preocupacions dels veïns.

Aquesta és una dada que des de l’inici de la crisi havia anat baixant i ara torna a ser un problema important per a la ciutat. A ningú no se li escapa que amb la relaxació de la crisi en alguns sectors de la societat, l’ús del vehicle privat ha anat en augment i en conseqüència el trànsit comporta més problemes a la ciutat. En el cas de la Dreta de l’Eixample des de l’associació de veïns es vol apostar per la pacificació del carrer de Girona. Amb aquesta pacificació no només es vol minimitzar l’impacte del vehicle, sinó també afegir un espai per a les relacions dels veïns que ara mateix no existeix al barri. Segons la mateixa associació no existeix cap plaça ni punt de trobada ara mateix que pugui fomentar la interacció entre els veïns i el carrer de Girona en podria ser un.

La pacificació del carrer de Girona ja es va poder realitzar, com a prova pilot, el 22 de setembre gràcies al Dia sense Cotxes. Una experiència molt bona per alguns però que no es va viure amb el mateix entusiasme per alguns comerciants de la zona. Des de la llibreria Canut, carrer de Girona cantonada Consell de Cent, diuen que les vendes van baixar en picat el Dia sense Cotxes amb el problema afegit de no disposar de zones de càrrega i descarrega per poder rebre els majoristes.