En l’entrevista, Macias ha dit que el tronc central de la Diagonal “estarà força especialitzat” en el tramvia i que el trànsit privat mantindrà la presència a l’avinguda perquè “el trànsit ha de continuar”. El director d’estratègia de la connexió ha explicat que s’està estudiant com fer compatible el tramvia amb el trànsit en aquells punts més conflictius que havia assenyalat el RACC en un informe. Macias ha dit que, pels resultats preliminars que té, “el tramvia podrà anar a una velocitat molt raonable i a la vegada no creixerà la congestió de trànsit”.

Pel que fa al calendari, Pere Macias ha dit a betevé que el consistori està enllestint l’estudi informatiu de la connexió del tramvia i que la previsió és entregar-lo a l’ATM entre maig i juny. El document inclourà aspectes com el traçat o els efectes ambientals de la connexió. Si l’ATM l’aprova, caldrà fer-ne després el projecte executiu i que l’Ajuntament liciti i adjudiqui les obres

Mentre no arribin aquests escenaris, el govern municipal manté converses amb l’oposició per buscar el suport polític que ara no té. “Parlem intensament amb tots els grups”, ha reconegut Macias, que ha advertit els partits de les conseqüències de no sumar-se a l’acord per a “la capacitat transformadora” del tramvia. “Si algú, per motius tàctics, decideix no incorporar-s’hi, ja ho explicarà als seus electors”, ha sentenciat.

Escolteu-ho aquí: