Es deixaran de construir cinc estacions. En el tram central, les parades Muntanya i Manuel Girona. A la Zona Franca, l'estació de Motors i, al Prat de Llobregat, la d'Eixample Nord i Ciutat Aeroportuària. Així ho va anunciar ahir, en la seva primera visita a les obres d'aquesta infraestructura, el conseller de Territori i Sostenibilitat. Tot i que això no vol dir que no es construeixin en un futur. Des del consistori barceloní, consideren que la línia 9 ha estat dissenyada per unir barris on hi viu molta gent. Per això, creuen que és imprescindible construir totes les estacions. JORDI HEREU, alcalde de Barcelona "Entenem l'alentiment però no l'anul·lació de parades." Per ara, s'alentirà el ritme de les obres en alguns trams. La prioritat serà connectar Barcelona amb l'aeroport i la Zona Franca. Aquesta part de l'obra, de 26 quilòmetres, podria entrar en funcionament a finals del 2012.

En la visita que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va fer a la línia 9, va assegurar que “la reprogramació vol dir estudiar velocitats de perforació” i va afegir que això comportava tenir present “aquella infraestructura que es fa d’una forma més immediata o que es deixa per més endavant”. Recoder va recordar que les obres s’hauran de fer “de la forma el més austera possible”.