Són la referència visual de tots els vaixells que entren i surten del port. Dos fars acabats d'estrenar que emeten senyals lluminosos verds i que serveixen de guia a les naus. Se n'ha instal·lat un a la bocana nord, i un altre a la sud, les vies d'entrada al Port. JOAQUIM ALARCÓN, tècnic dels Serveis d'Ajuts a la Navegació del Port de Barcelona "La bocana sud, que estem ara, emet una pulsació de llum verda i la bocana nord n'emet dues, de manera que els vaixells les poden identificar." Tots dos fan 14 metres d'alçària i estan equipats amb tecnologia LED d'última generació amb alimentació solar, més fiable, diuen, que l'anterior i amb menor consum elèctric. La llum que fa aquest far és 22 vegades més potent que la que s'emetia fins ara des d'aquí. Es pot veure des de 18 quilòmetres de distància. JOAQUIM ALARCÓN, tècnic dels Serveis d'Ajuts a la Navegació del Port de Barcelona "El port de Barcelona, donada la seva activitat i que està al costat d'una ciutat tan important com Barcelona, té una llum de fons, una contaminació lumínica, molt important. Llavors amb aquests fars podem estar per sobre d'aquesta llum de fons." Per fer-los funcionar, no cal ser-hi a dins. A través de dispositius electrònics, es controlen i se'n gestionen les incidències. Posar-los en servei ha tingut un cost de 570.000 euros.

Els dos fars, de 14 metres d’alçada, emeten senyals lluminosos verds que serveixen d’entrada a les naus. Són uns senyals 22 vegades més potents que els que hi havia fins ara i que es poden veure des de 18 quilòmetres de distància. Cada far està equipat amb una llanterna visitable de 2,2 metres de diàmetre, que allotja a l’interior l’equip lluminós i una òptica de rotació capaç de generar més de 80.000 candeles d’intensitat lluminosa. A més, tenen un menor consum gràcies als seus LED d’última generació amb alimentació solar i per, fer-los funcionar, no cal que hi hagi ningú a dins perquè es controlen a través de dispositius electrònics.

Amb una inversió total de 570.000 euros, els fars donen resposta a la complexa identificació d’entrada al port, emmascarada per la gran quantitat de llums de molls i esplanades existent. De fet, en una ciutat com Barcelona, la potència és especialment important. Joaquim Alarcón, tècnic dels Servis d’Ajuts a la Navegació, remarca que “amb aquests fars podem estar per sobre d’aquesta llum de fons i facilitar la navegació dels vaixells”.

El Port de Barcelona ha renovat recentment tot l’equipament visual de senyalització marítima per tal d’unificar tecnologies i adaptar els equipaments a les directrius internacionals de la IALA, l’organització internacional que vetlla pels serveis d’Ajudes a la navegació.