Adif aprofita aquest pont de la Puríssima, del 6 al 8 de desembre, per fer diverses actuacions que afecten la xarxa ferroviària. L’empresa més important que té entre mans és la connexió de les vies actuals de l’R1, la línia del Maresme, amb les de la futura estació de la Sagrera. Aquestes noves vies i la catenària es van col·locar a l’octubre i han hagut d’esperar dos mesos, en un moment de baixa circulació de trens i pocs passatgers, per poder-les enllaçar amb les vies antigues.

De moment, el pas per la futura estació de la Sagrera serà només d’uns segons: cap comboi s’hi aturarà ni tampoc hi podran baixar els passatgers. Es preveu que les tasques d’enllaç durin fins dimarts, el dia fixat perquè hi comencin a circular els primers trens, en període de prova. Un cop s’hagi fet el trasllat de la línia del Maresme (R1) arribarà el moment de la línia de Granollers (R2) i, després, de l’alta velocitat.

En paral·lel, també s’han posat en marxa unes obres a l’estació de Sants per agilitzar el nucli ferroviari de la ciutat.

Menys usuaris i bona senyalització

Aquest dissabte al matí eren pocs els usuaris que feien ús d’aquestes línies. El confinament municipal de cap de setmana només permet els trajectes per motius laborals o per causes especials. Ja és habitual que aquests tipus de treballs es facin en dies festius per minimitzar l’impacte de les afectacions. Renfe calcula que durant aquests dies uns 145.000 passatgers es veuran afectats perquè amb el confinament municipal han caigut un 80 % els usuaris en cap de setmana.

Senyalització a Sants Estació

Guia per avançar-se als talls de Rodalies

Aquestes actuacions deixen, per una banda, sense servei una part de l’R1. Els trens que vinguin o vagin cap a Mataró no passen per Barcelona, tenen l’origen i final a l’estació de Badalona. Les de l’estació de Sants afecten la circulació de la línia R3, la de Vic, de dissabte a dilluns. Els trens que vinguin de Vic o Puigcerdà acabaran el trajecte a Sant Andreu Arenal. Per continuar cap al centre de la ciutat, Renfe recorda que es pot agafar l’L1 del metro a Fabra i Puig. Si no es vol fer el transbord, l’altra alternativa és l’R4 de Rodalies, que fa el mateix recorregut cap a Sants que haurien fet els trens de Vic.