Aquesta oficina -refundació de la creada en el mandat municipal anterior- serà l’espai on la ciutat desenvoluparà totes aquelles accions relacionades amb la bicicleta. Oferirà atenció al públic i disposarà d’una àrea que planificarà les estratègies necessàries per augmentar l’ús d’aquest mitjà de transport a Barcelona.

Fruit d’un acord amb el PSC, s’ha afegit al nou marc normatiu l’obligatorietat dels ciclistes de circular per la calçada, que no s’aplicarà fins d’aquí a un any i mig, temps durant el qual el govern s’ha compromès a ampliar la xarxa de carrils bici. La intenció és no deixar circular per les voreres si fan més de cinc metres, no hi ha carril bici i el carrer és de doble sentit. La prohibició no afectarà els ciclistes de menys de 12 anys ni tots aquells que hi circulin a la nit, entre les 22 i les 7 h.

La modificació de l’ordenança de la bicicleta també inclou sancions per als conductors de vehicles a motor que assetgin els ciclistes.

Es preveu, a més, que els ciclistes que utilitzin bicis llogades per activitats turístiques o d’oci no puguin circular amb grups superiors a nou persones en aquells carrers amb una amplada inferior als 10 metres, i de 18 persones a la resta de vies de la ciutat. Aquests grups podran estar acompanyats com a a màxim per tres ciclistes acreditats com a assistents. Els canvis es van aprovar de forma inicial al novembre amb el suport de tots els grups, excepte el PP.

El PSC ha mostrat el seu suport a la modificació de l’ordenança ja que considera que ara els usuaris tindran un marc normatiu que els ofereix “més seguretat, més i milors infraestructures” i una oficina d’atenció que atendrà les seves necessitats. ICV-EUiA ha destacat que es tracta d’una millora per la seguretat dels ciclistes i Unitat per Barcelona (ERC+Dcat+Rcat) considera que és una bona normativa però que hi ha punts amb els quals mantenen alguna discordança, com la matriculació d’aquest tipus de vehicles, la necessitat d’una assegurança o la implantació d’una normativa més clara en el tema dels grups.

El PP ha emès el seu vot en contra perquè considera que la infraestructura ciclista a Barcelona no és l’adequada per poder permetre que les bicicletes baixin a la calçada i troba una contradicció que se’ls permeti circular pel carril bus a les nits quan es prohibeix que els motoristes hi circulin.

Els cotxes elèctrics podran aparcar de franc a l’àrea verda

El plenari també ha aprovat de forma definitiva un canvi en l’ordenança fiscal que regula l’estacionament de pagament de vehicles per tal que tots els cotxes elèctrics, siguin o no de titulars residents a Barcelona, puguin aparcar de franc a l’àrea verda. Els canvis també inclouen també descomptes en l’àrea verda per als professionals agremiats del transport.