La setantena d’entitats que integren la Plataforma de la Qualitat de l’Aire, entre les quals la Plataforma pel Transport Públic, consideren una obvietat que el millor projecte per unir el Trambaix i el Trambesòs és el que planteja la unió en superfície per l’avinguda. A banda de la rapidesa i de la capacitat per transportar viatgers, també en destaquen la dimensió metropolitana.

Segons dades facilitades per la plataforma, del milió de desplaçaments que diàriament es fan en cotxe o moto per entrar o sortir de Barcelona, la meitat són procedents de vuit localitats properes. El seu portaveu, Ricard Riol, recrimina els qui defensen l’opció de fer passar el bus per la Diagonal. Mentre que un tramvia doble pot arribar a transportar 400 passatgers, l’autobús biarticulat només n’absorbeix 140: “No es pot donar servei ràpid amb el bus. Ens prenen el pèl. No és que critiquem el bus però és que tant per capacitat com per rapidesa hem de defensar el tramvia”, ha dit Riol.

En resposta als qui qüestionen que la inversió que comportaria el projecte és massa elevada, Riol torna a fer servir l’argument metropolità i assegura que si hi ha nou municipis que es beneficiarien de les millores en mobilitat no té sentit que només Barcelona assumeixi el cost de l’obra.

La plataforma reclama a les formacions polítiques que no caiguin en l’ús partidista del projecte i, sobretot, que no enfrontin veïns i barris discutint sobre quina infraestructura és més necessària.