TMB es planteja renovar totes les vies antigues de la xarxa de metro en els propers anys. En el cas del tram de la Línia 4 entre les estacions de Maragall i Guinardó – Hospital de Sant Pau, la renovació integral podrien engegar-se l’any 2026. Però abans, TMB posarà en marxa l’any vinent un pla de xoc amb un valor d’1,5 milions d’euros per mitigar les vibracions que denuncien els veïns de la zona i que l’empresa ha pogut constatar.

El pla de xoc de TMB preveu substituir les fixacions de les vies a terra per d’altres de materials més flexibles, antivibratòries. Els treballs està previst que es facin entre els mesos d’abril i octubre. Tanmateix, s’ha informat en una reunió al veïnat afectat que ja percebrien millores substancials a partir del mes de juliol. En paral·lel, es farà seguiment i revisions tècniques als pisos que més senten les vibracions, per comprovar-ne l’evolució.

L’intercanviador de Maragall, en el punt de mira

Les queixes arriben sobretot de la zona on actualment s’està treballant en la construcció del nou intercanviador de Maragall entre les línies 4 i 5. “Vam detectar que hi havia veïns que van començar a queixar-se d’unes vibracions molt més fortes de les que havien tingut normalment“, explica Jordi Carrió, de l’AV Joan Maragall.

Es dona el cas que a l’estació de Maragall conviuran l’any vinent aquestes obres de manteniment de les vies de la línia groga, amb la renovació integral prevista a la línia blava entre Sagrera i Horta per posar fi també a les molèsties per vibracions.