La mobilitat als voltants del Camp Nou incorporarà, per primera vegada, restriccions al vehicle privat. Aquesta és la principal novetat del Pla de mobilitat sostenible que han presentat conjuntament aquest divendres el Futbol Club Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona. Les restriccions s’aplicaran als carrers de Mejía Lequerica i Felipe de Paz, i són la resposta a un demanda històrica dels veïns d’aquesta zona, farts de no poder entrar a casa seva els dies de partit. “Fem una petita revolució respecte a allò a què els veïns de les Corts estaven acostumats”, ha celebrat el regidor del districte, David Escudé.
La prohibició de circular amb vehicle privat es controlarà amb càmeres de videovigilància, però en quedaran exempts els veïns i els qui hi tinguin una plaça d’aparcament, que s’hauran de registrar prèviament. Aquestes restriccions s’aplicaran en la primera fase de retorn dels espectadors a l’Spotify Camp Nou — que acollirà 65.000 persones, el 60 % del total.
Dues terceres parts dels espectadors, a peu i en transport públic
L’objectiu del pla de mobilitat és garantir l’accés dels veïns a casa seva i fer “una aposta clara per la mobilitat sostenible”. Així, el club preveu que un terç del espectadors arribin al camp a peu —36,5 %—, un altre terç ho facin en transport públic i un altre terç ho faci amb vehicle privat. Pel director de Sostenibilitat del FC Barcelona, Jordi Portabella, es tracta de mantenir la mateixa filosofia que ja s’ha aplicat a l’Estadi Olímpic Lluís Companys.
Més aparcaments per a les motos i espais per als taxis i els autocars
Pel que fa als aparcaments, es reduiran les places per als cotxes —n’hi haurà 10.400— i, en canvi, s’incrementaran les places d’aparcament per a les motos, que arribaran a 3.120. Aquí, però, hi haurà canvis. Els aparcaments de motos es desplaçaran fins al campus de la zona universitària i es prohibirà que ho facin a les voreres de l’entorn del camp, com passava fins ara. Inicialment, l’Ajuntament farà una campanya d’informació per explicar-ho, però després se sancionarà als qui hi aparquin. “La intenció és deixar la vorera neta”, admet Escudé.
Per millorar la mobilitat, el pla també inclou itineraris d’entrada al camp per la travessera de les Corts i també de sortida. A més, els taxis tindran un punt fix al carrer de Menéndez y Pelayo, i hi haurà més estacions del Bicing. El Barça també es mostra confiat que la parada de metro de Camp Nou de l’L9 estigui oberta abans del que es preveia inicialment. “Sempre que les aturades de la tuneladora ens ho respectin”, ha dit Portabella.
Els veïns del Camp Nou, “amb bones sensacions”
Els veïns, que abans de la presentació del pla s’han reunit amb el club i l’Ajuntament, estan força satisfets amb el que han escoltat. “A mi, personalment, m’ha donat una bona sensació”, ha dit l’Anna Ramón, de l’AV Camp Nou en una entrevista al betevé directe. Celebra que amb les restriccions podran entrar a casa els dies de partit i veu positiu que la circulació es traslladi fora dels voltants de l’estadi. Per Ramón, però, el tema pendent segueix sent l’incivisme i considera una prioritat que es tanquin els Jardins de Bacardí “pel bé de tots”.
En el mateix sentit s’ha pronunciat Joan Hernández, de l’AV Mejía Lequerica, qui ha reconegut estar esperançat amb el pla, ja que representa “un canvi substancial amb el què teníem”.