La nova andana de la Línia 11 del metro a l’estació de Trinitat Nova continua sent un “despropòsit” i “massa estreta” per a la majoria d’usuaris. Un mes després de l’estrena, hi continuen les aglomeracions a les hores punta. TMB ha reaccionat i està fent un seguiment de com funciona l’andana per millorar la situació després de les queixes dels usuaris. De moment, ja hi ha més espais per seure i ara el metro s’està més estona a l’estació perquè els passatgers tinguin temps d’arribar al comboi sense haver de córrer. Són petites millores que no ampliaran l’andana, que és el problema de fons, però volen reduir-ne les conseqüències.

TMB ha activat aquestes primeres mesures i es preveu que n’anunciïn de noves quan acabi l’estudi. De moment, a l’estació es poden veure dos treballadors de l’empresa que controlen els temps i el volum de gent.

El metro roman 10 segons més a l’estació

Abans de concloure l’anàlisi, una primera mesura de xoc ha estat allargar uns 10 segons més el temps que el metro es queda a l’estació de la Trinitat Nova abans de tornar cap a Can Cuiàs. L’objectiu és evitar corredisses i que tothom pugui entrar als vagons. “La veritat és que aquest temps de més s’agraeix, perquè, si no, no arribem —explica Sara Godoy, usuària de l’L11—. Si vens de la Línia 4 i et trobes tota la gent que surt del metro, es fa complicat accedir-hi”, conclou.

Aquesta era una de les grans queixes sobre l’andana: a les hores punta s’omple amb tota la gent que surt dels vagons sumada a la que hi vol entrar. Són els que han arribat en els més de cinc minuts d’espera entre metro i metro, més els que venen en una cursa a contracorrent del transbordament de la Línia 4. “És una odissea. Abans creuaves l’andana i ara has de fer aquest passadís, que és un coll d’ampolla”, es queixa Madeleine, una usuària. “Aquesta obra no l’haurien fet a un Muntaner o un Sarrià; som un barri oblidat”, rebla la veïna.

Més llocs on seure a l’andana

Les presses de les persones que venen des de la Línia 4 estan justificades: la freqüència de pas de l’L-11 oscil·la entre els cinc minuts i mig en hores punta a gairebé un quart d’hora en les hores més baixes, el cap de setmana. Aquesta espera tan dilatada havia provocat una altra de les queixes dels usuaris: l’absència de bancs al llarg de l’andana. Ara s’han habilitat baranes per recolzar-s’hi i s’han afegit bancs a l’entrada de la plataforma.

Un mes de polèmica per a l’andana nova

L’andana nova i única de l’L-11 a la Trinitat Nova es va inaugurar el 13 de setembre, després d’un estiu d’obres en què van restar fora de servei les cinc estacions de la Línia 11 i van ser substituïdes per un bus llançadora. També es va susprendre el servei a la Línia 4, ja que les actuacions, pressupostades en 10 milions d’euros, van separar les operatives de les dues línies i van construir una andana nova, la de la polèmica, a continuació de la que fins aleshores compartien les dues línies.

La finalitat era millorar la freqüència de la Línia 4. I, de retruc, la Línia 11, en tenir una andana independent, podia tancar-la amb mampares com la resta d’estacions i permetre la conducció automàtica.