Si la moda del patinet elèctric ha vingut a Barcelona per quedar-se és una pregunta que només podrem respondre d’aquí a uns anys. Del que no hi ha dubte és que la proliferació d’aquests aparells ha afegit volum de circulació als carrils bici de la ciutat. Els més utilitzats, com el de l’avinguda Diagonal a la confluència amb el passeig de Gràcia, per on passen més de 380 bicicletes per hora, ja voregen la saturació.

Pel Bicicleta Club de Catalunya (BACC), no hi ha dubte que ja podem parlar de carrils bici col·lapsats: “Tenim una xarxa que no és perfecta i hi ha molts carrils bici estrets que en hora punta no poden assumir el volum de trànsit de bicis que porten”, assegura Adrià Arenas, membre d’aquesta entitat de promoció de la bicicleta. Per ell, la solució seria fer-los més amples i eliminar els carrils de doble sentit.

La majoria de ciclistes amb qui ha parlat betevé elogien la proliferació de carrils bici de la ciutat, una xarxa que ja arriba als 200 quilòmetres, però admeten que els patinets la poden posar a prova. “Cada cop n’hi ha més, van més ràpid que les bicicletes i ens intenten avançar contínuament”, explica Alma Campo, ciclista en hora punta al carril bici de la Diagonal. Els mateixos comentaris sonen al carrer de Provença, que segons el BACC és una de les vies amb més col·lapses.

Aquest club de ciclistes creu que els patinets elèctrics “s’estan convertint en un problema”, però alhora consideren que cal estudiar el fenomen per analitzar l’impacte que tenen tant en vorera, com en calçada o en els carrils bici. De moment, la normativa els obliga a utilitzar el vial dissenyat per a les bicicletes.