Els canvis en l'ordenança de circulació continuen debatent-se en l'àmbit de la bicicleta. Un dels temes a resoldre, el pas de ciclistes per les voreres. La normativa impedirà que les bicis passin per l'espai natural dels vianants quan sigui inferior a cinc metres. Això farà que, per exemple, les voreres de l'Eixample estiguin vetades, ja que no arriben a l'amplada permesa. Hi ha una excepció. Si la vorera fa tres metres sense obstacles, el ciclista hi podrà passar. Fa un any que l'Ajuntament prepara un document de treball per clarificar la normativa. Es fa amb concens dins l'anoment grup de la bicicleta, en què hi ha representades entitats d'usuaris i empreses del sector. ALBERT SANZ, president Bicicleta Club de Catalunya "El primer que cal fer és una campanya enfocada als vehicles de motor eprquè entenguin que la bicicleta també va per la calçada, que l'han de respectar i que no la poden assetjar. I també cal resoldre punts conflictius on avui la bicicleta té moltes dificultats per passar, concentrats com pot ser plaça Catalunya o avingudes principals com pot ser la Via Laietana." La normativa també preveu lluitar contra l'assetjament del ciclista per part dels conductors allà on la bici tingui prioritat. És a dir, a les zones 30 i els carrers amb un sol carril, on també hi ha aquest límit de velocitat. La modificació de l'ordenança proposa una altra novetat pel que fa als grups de turistes que fan rutes pedalejant. Els obligarà a no superar les 10 persones. Amb tot, quan el text sigui definitiu, encara haurà de passar un altre obstacle, l'aprovació per part de la resta de grups municipals a la Comissió de Mobilitat.

Com a excepció es permetrà circular en aquelles voreres de tres metres que no tinguin cap mena d’obstacle. Els nous continguts de l’ordenança ja han motivat les primeres crítiques des de l’oposició. El Grup Municipal d’ICV-EUiA ha alertat que no es pot fer baixar els ciclistes a la calçada “sense garantir-ne la seguretat”.

El portaveu dels ecosocialistes, Joaquim Mestre, ha exigit al govern que “presenti de forma immediata un mapa de desplegament de carrils bici i zones 30 amb pressupost i calendari d’execució”. Segons Mestre, “l’objectiu de l’ordenança de la bicicleta ha de ser fomentar-ne l’ús i millorar la convivència amb els vianants”.

En aquest sentit ha celebrat que “el text reculli la preocupació sobre la circulació de grups de turistes en bicicleta en districtes com Ciutat Vella, on s’ha aconseguit limitar el nombre de persones i el tipus de carrer per on no poden transitar”.