El districte de Ciutat Vella ha instal·lat una nova zona de distribució urbana de mercaderies (DUM) al voltant del Mercat de Santa Caterina. Està situada a l’avinguda de Francesc Cambó, just davant de l’entrada principal del mercat. Aquesta nova zona de càrrega i descàrrega substituirà la que hi ha al carrer de Freixures, on estarà prohibit l’aparcament de tot tipus de vehicles. Veïns i comerciants fa anys que denuncien el volum de camions aparcats a Freixures i també que ho feien fora de l’horari establert. Veuen bé la nova zona d’aparcament, però dubten que el carrer de Freixures quedi lliure. Creuen que l’única manera de frenar-hi l’entrada de vehicles és amb una pilona.

Reordenar zones DUM

La nova zona de càrrega i descàrrega entrarà en funcionament en els propers dies. L’objectiu és que els camions de mercaderies aparquin en aquesta àrea i no al carrer de Freixures. La mesura, tal com explica la regidora del districte, Gala Pin “forma part d’un pla del districte per regular aquests aparcaments. Gairebé el 50 % de la càrrega i descàrrega que tenim ara mateix es dona de manera irregular. Justament al carrer de Freixures tenim una condensació de càrrega i descàrrega que genera molèsties i llavors el que es fa és habilitar una zona a Francesc Cambó, justament per descongestionar aquest cul de sac que és Freixures”.

Optimisme moderat

Veïns i comerciants dels entorns del Mercat de Santa Caterina fa anys que demanen accions per posar fi a l’aparcament irregular al carrer de Freixures, on els camions s’aparquen fins i tot fora de l’horari establert. Els sembla bé la nova àrea habilitada, però no confien gaire en els resultats. Diego Martone, president de l’Associaicó de Veïns i Comerciants dels Voltants de Santa Caterina, afirma que “ens preocupa que no hagin tingut en consideració el volum de camions que cada dia venen aquí a fer la càrrega i descàrrega i també què passarà a partir de les vuit de la tarda, quan ja no estan els controladors d’aparcaments”.

La pilona haurà d’esperar

La solució per eliminar aquest aparcament incontrolat és, segons Martone, la col·locació d’una pilona. Des del districte s’explica que primer avaluaran els resultats de la nova zona i que si la situació no millora s’estudiaran altres mesures com càmeres de vigilància o una pilona.