Miquel Martínez tot just té l’edat per treure’s el carnet de conduir, però o potser precisament per això, és un expert en mobilitat a la Zona Nord de Nou Barris, especialment a Ciutat Meridiana. Fa un any va pujar en un bus de la línia 76 una mica desgavellat, i va decidir obrir un compte de Twitter (@transports_2702) per denunciar incidències i proposar canvis, amb l’esperança de millorar el transport públic del barri.

“Era un bus molt vell. Tenia els cables penjant, seients trencats. Em vaig indignar molt”, explica el Miquel, “i vaig començar a investigar i vaig veure que els busos de la línia 76 són dels més vells de TMB i els assignen a una línia” que circula per un dels barris amb més pendents. Afegeix que “el risc d’avaria és molt alt” i que sovint els vehicles no tenen aire condicionat “perquè els conductors els han d’apagar als pendents perquè si no el bus no tira a les pujades”.

Expert autodidacte

Gràcies a internet i les xarxes socials, aquest aficionat i usuari del transport públic s’ha fet un expert en models d’autobusos. “El meu preferit és el bus híbrid Mercedes Citaro 2”. I a força d’observar i apuntar, també ho és en el funcionament del transport públic a Ciutat Meridiana. “Vaig començar a comparar els busos del barri amb els de la resta de la ciutat. I trobes que la 76 i la 62 tenen freqüències molt baixes. Cada 45 minuts al cap de setmana i en laborable, 28. És una mica vergonyós perquè són els que pugen a la part alta de Ciutat Meridiana”.

Content amb el D50

Però no tot és negatiu. Està encantat amb el D50. ““Abans el 51 passava cada 35 minuts. El D50 el tenim cada set, que s’agraeix. De fet crec que hauria de pujar a la part alta”.

De moment, les seves crítiques i observacions l’han fet conèixer altres aficionats del transport públic a través de les xarxes socials. “Pel que fa a les crítiques, de moment només em contesten des de TMB que prenen nota —assegura el Miquel—, també rebo mostres de suport i gent que em diu que no n’hi ha per tant. Els convido a venir al barri i experimentar el nostre transport públic”.