tunel rovira ACN

(ACN/Redacció) Les obres per reformar el túnel de la Rovira es posen en marxa aquest dilluns. En la primera fase, que s’allargarà fins al febrer, els treballs provocaran talls de trànsit nocturn en sentit baixada. L’actuació, que havia de començar el segon trimestre d’aquest any, servirà per renovar les instal·lacions i el paviment, i millorar la seguretat, la impermeabilització i el drenatge, així com l’eficiència energètica.

La previsió és que les obres durin una mica més d’un any i la inversió prevista és de 17,4 milions d’euros. L’actuació forma part de la transformació de la rambla del Carmel i permetrà actualitzar i adaptar una infraestructura que és del 1987.

La primera de les cinc fases, centrada en la inspecció

El túnel té una longitud d’uns 1.300 metres, amb l’entrada sud al barri del Baix Guinardó i la nord al Carmel. En la primera fase es farà neteja, es retiraran els panells vitrificats, s’inspeccionaran les patologies al llarg del túnel, es farà l’escàner 3D i s’auditaran les instal·lacions actuals. Es preveu que tot plegat duri dos o tres mesos.

El tall nocturn del túnel en sentit centre ciutat serà entre les 22.30 h i les 5.30 h, de diumenge a dijous. La previsió de l’Ajuntament és que els treballs s’executin en cinc fases, en les quals s’alternarà el sentit ascendent i descendent en els talls del túnel.

Millores en la seguretat

Les actuacions també busquen millorar la seguretat del túnel. Per aconseguir-ho es construiran tres sortides d’emergència amb connexió entre els dos sentits de la marxa. També s’instal·larà un sistema de radiocomunicacions per disposar de cobertura a les noves galeries d’evacuació, s’incorporarà un sistema de missatgeria d’emergència a través del servei de radiodifusió FM i s’implantarà un sistema de megafonia al túnel. Finalment també es renovaran els punt de socors i es posaran noves barreres, balises i semàfors per si cal tancar el túnel.

Paviment més resistent i enllumenat nou

Els treballs també serviran per renovar l’asfalt per un de més resistent i per substituir l’enllumenat del túnel, que serà amb tecnologia LED. El sistema de ventilació es mantindrà, però un cop acabada l’obra, es faran noves formes de ventilació totalment automatitzades i adaptades als diferents escenaris. Finalment, es repararan les juntes i es millorarà la impermeabilització del túnel per resoldre les filtracions d’aigua.

Menys places d’aparcament durant les obres

Mentre durin les obres també es redueix l’aparcament d’aquesta zona. Els treballs obliguen a eliminar les places que hi ha a sobre de l’entrada del túnel, als Jardins d’Hiroshima. Es tracta d’una zona d’aparcament d’àrea verda destinada als veïns.

aparcament Túnel Rovira
Comparteix a:
Imatge de l'autor/a