Les obres de cobriment de la ronda de Dalt encaren una fase nova. La construcció d’un mur i de les portes de sortida d’emergència en el tram comprès entre l’Institut Vall d’Hebron i l’avinguda de Vallcarca obliguen a tallar un carril de la via en cada sentit de la marxa. Les afectacions a la mobilitat, que es concentraran entre la sortida 5 i 6, han començat aquest dilluns i duraran fins a principis de setembre.
De moment, aquest dilluns al matí només s’ha tallat un carril en sentit Besòs i es mantenen encara oberts els tres carrils de circulació en direcció Llobregat. També estan pendents d’obrir els dos carrils laterals del costat muntanya i la rotonda del carrer d’Arenys que s’habiliten per facilitar el pas dels vehicles mentre durin els treballs.

Cues a primera hora del matí
Tot i que els obres encara no estan completament en marxa, a primera hora, a les 8 h, s’han registrat cues a l’altura de l’entrada 5 (Vall d’Hebron) en sentit Llobregat, a conseqüència d’un incident que ha obligat a tallar un carril de circulació en aquest punt. Això ha provocat retencions que han arribat a superar els cinc quilòmetres. La circulació s’ha restablert completament una mica abans de les 10 h.
Veïns i conductors, enfadats amb les obres
Els conductors es queixen que les obres tornen a provocar un “caos” de trànsit en aquesta zona i esperen que es reobri la rotonda del carrer d’Arenys per poder facilitar que els vehicles pugui donar la volta i també facilitar les entrades i sortides del barri. Els veïns també en pateixen les molèsties, però Ramon Camunyas, de l’Associació de Veïns de Sant Genís dels Agudells, es felicita que s’estigui complint el calendari i que, fins i tot, alguns treballs vagin més avançats del previst.
Talls a la ronda de Dalt durant la nit
Per poder limitar la circulació de vehicles pel carril de la dreta en ambdós sentits, primer cal preparar la ronda amb la instal·lació de bandes reductores de velocitat i el reforç de la senyalització. Per fer-ho, aquest diumenge s’ha tallat completament en sentit Besòs entre les 22.30 h i les 5.30 h i aquest dilluns es repeteix l’operació en sentit Llobregat i en la mateixa franja horària.
Les obres duraran fins al 2027
Un cop s’acabi aquesta part dels treballs entre l’avinguda de Vallcarca i l’Institut Vall d’Hebron, hauran de començar les tasques de cobriment, que, segons les previsions de l’Ajuntament, duraran fins al maig del 2027. Finalment es faran les obres d’urbanització, que crearan una superfície d’ús ciutadà i espai verd. D’aquesta manera, el consistori dona resposta a una llarga demanda veïnal i tira endavant una de les promeses electorals de Collboni.
Amb aquests treballs, la ronda de Dalt sumarà 340 metres més de cobriment, que s’afegiran als 200 dels quals ja disposen els veïns, entre el Mercat de la Vall d’Hebron i l’institut.
