Les obres que s’esten fent als entorns de la plaça d’Espanya per millorar l’accessibilitat del metro han convertit la zona en una ratera per als ciclistes. Els que hi arriben pel Paral·lel, es troben que el carril bici a l’altura de Sepúlveda queda tallat i no saben per on han de continuar circulant.
“Aquí és una mica campi qui pugui: hi ha gent que va per la calçada, d’altres que van per la vorera, alguns van contra direcció i hi ha alguns que donen la volta, però quan ho fas un parell de dies t’adones que és massa volta i al final la gent es busca la vida”, explica l’Adrià Arenas, del Bicicleta Club de Catalunya.
Els qui es mouen amb bici o patinet denuncien que hi ha poca informació i que es creen situacions de perill. “Quan entrem aquí no hi ha senyals per a bicicleta i hem de compartir l’espai fins a arribar a la plaça d’Espanya. És perillós per a vianants i ciclistes”, es queixa un usuari. Molts continuen pel Paral·lel, ja sigui per la calçada, compartint els carrils que van molt carregats de trànsit, ja sigui utilitzant els passos habilitats per als vianants.
Demanen alternatives per als ciclistes quan hi ha talls per obres
Les obres per instal·lar els ascensors a l’L3 no són menors: es preveu que la intervenció duri quatre anys. Les entitats de ciclistes reclamen que s’hauria de respectar més els carrils bicis quan hi ha incidències per obres, amb més informació, i no obligar els ciclistes a fer grans circumval·lacions als trams afectats, que acaben sent dissuasives.
“No només no estem donant un pas alternatiu a la bicicleta, sinó que ningú no s’atreviria a portar els seus fills en bicicleta pels entorns de la plaça d’Espanya“, subratlla en Joan Marc Montserrat, membre fundador del bicibús Eixample i coordinador del Camí Amic. Afegeix que circular en aquest tram és molt perillós, i més si parlem de persones vulnerables, com infants o gent gran.
No només no estem donant pas alternatiu a la bicicleta, sinó que ningú no s’atreviria a portar els seus fills en bicicleta pels entorns de plaça d’Espanya
Només hi ha un senyal previ a Paral·lel que t’indica que has de donar una volta bastant gran, però el ciclista, de cop i volta, veu que no hi ha una continuïtat i s’ha de buscar la vida
Consideren que el problema és que la bicileta i altres VMP no reben el tractament adequat per part de l’Ajuntament i no tenen el tracte que mereixen, quan són els vehicles que més han crescut en nombre d’usuaris en els darrers anys, com reflecteix el creixement del Bicing.
A més, segueix Montserrat, s’estan fent carrils bicis que considera que són insegurs: a peu de vehicle, sense l’amplada suficient i que no estan ben separats.