Elements de suport com aquest, que subjecten els rails de la via del metro desapareixeran en un termini màxim de tres setmanes entre les estacions de la Sagrada Família i La Monumental. Els operaris treballen per substituir-les per un sistema nou que minimitzarà les vibracions i els sorolls. XAVIER FLORES, director general d'Infraestructures de Mobilitat Terrestre "El que fem és substituir l'element de subjecció per un element nou a Barcelona, que no existia fins ara, que vam fer un tram de prova pilot i va donar un molt bon resultat. Per això ara l'implementem més generalitzadament, que és el sistema banguard". Amb el nou sistema els rails queden suspesos en l'aire, subjectes per elements esmorteïdors. Aquesta vol ser la solució definitiva a un problema que fa més de dos anys que s'arrossega. Els veïns asseguren que noten el pas dels combois des de casa i fins ara NO sembla que les mesures que s'han pres hagin funcionat. XAVIER FLORES, director general d'Infraestructures de Mobilitat Terrestre "Més enllà del que són les obres noves o les obres extraordinàries, per dir-ho d'alguna manera, també és important la cura i el manteniment del que tenim per millorar-ho i sobretot per eliminar les molèsties que poden provocar". L'L2 va començar a construir-se durant els anys 60, tot i que no va prendre la forma definitiva fins als 90. En aquest temps, segons han explicat, els elements de suport de la via s'havien deteriorat. El cost dels treballs que s'hi estan fent, en un tram dde 200 metres, és de 700.000 euros. CLARA ALIAGUILLA: "La intenció del departament de Territori i Sostenibilitat és continuar les obres de remodelació de l'L2 ens els propers estius. En concret, està previst actuar entre les estacions de Sant Antoni i Universitat, i entre Universitat i Tetuan. Us ho ha explicat des de l'estació de la Sagrada Família Clara Aliaguilla.

Fa anys que els veïns de l’Eixample es queixen de les molèsties de vibració cada vegada que passa un comboi per la Línia 2 de metro. Com a mesura pal·liativa, TMB va decidir reduir la velocitat de pas dels combois, però el problema persistia i el Departament de Territori i Sostenibilitat va decidir fer un mesurament, el mes de març, per intentar trobar una solució al problema. Sembla que finalment el deteriorament de l’element elàstic que suporta la superestructura de la Línia 2 del metro és el que ha causat l’increment de soroll i vibracions.

És per aquest motiu que durant aquest estiu els operaris implantaran un nou sistema de subjecció de la via per minimitzar l’efecte de les vibracions entre l’estació de La Monumental i la Sagrada Família. Aquesta és la primera fase de les obres i el Departament de Territori i Sostenibilitat està planificant quina serà la fase següent, prevista per a l’estiu de l’any vinent.

Les obres van començar el 4 d’agost i es preveu que finalitzin el 24 d’agost. Tot i que els treballs només afecten uns 400 metres de longitud de la via, des de la sortida de l’estació de la Sagrada Família fins a l’entrada de La Monumental, la interrupció del servei de metro és més llarg i abasta des del Passeig de Gràcia fins al Clot.