Tren Alta Velocitat

Adif ha adjudicat a una unió d’empreses les obres d’adequació de l’estació d’alta velocitat de Sants. La idea és poder donar resposta a les necessitats de la sala d’embarcament davant la previsió que en els propers temps l’estació guanyi viatgers de forma progressiva, amb la liberalització del transport per ferrocarril i la consegüent entrada d’operadors nous. 

Quatre escàners nous

Una de les actuacions més importants és ampliar l’accés principal de l’estació, que ara disposa de sis escàners. Un cop finalitzin les obres previstes, hi haurà 10 escàners, de manera que gairebé es duplicarà la capacitat d’embarcament actual. Per aconseguir-ho, s’ha optat per obrir dos nous accessos a la sala d’embarcament, un al passadís lateral costat muntanya (davant de la comissaria dels Mossos d’Esquadra), i un altre al costat mar (a tocar de l’oficina d’informació a client). 

Canvi en les escales d’accés a l’andana

També s’aposta per substituir el tancament perimetral dels nuclis d’escales d’accés a les andanes. Es desmuntarà l’estructura actual i es col·locaran baranes de vidre noves. 

A més, s’adeqüen les instal·lacions d’informació al viatger d’acord amb les necessitats. 

Obres discretes

Aquestes actuacions formen part d’una primera fase més global, amb un calendari d’actuacions que abasta més enllà del 2023.

Atès que ja s’estan fent unes altres obres que afecten la xarxa de Rodalies a Sants, s’ha apostat per executar unes primeres mesures de curt termini i que no impliquen afectacions importants a l’estructura actual de l’estació.