Les rutes alternatives dissenyades per TMB per cobrir el tram en obres entre Clot i Fondo són més lentes que el recorregut amb metro. Tres equips de betevé han sortit al carrer a fer la prova amb l’ajuda d’un cronòmetre.

El trajecte habitual amb l’L1 des de Trinitat Vella fins a Universitat, sense les obres, comprèn 12 parades i el temps necessari per fer-lo és de 22 minuts i 25 segons.

Bus llançadora: 55 minuts i 39 segons

Des d’aquest dissabte, fer el recorregut amb la Línia 1 del metro no serà possible a causa de les obres per millorar-ne les vies. Una de les alternatives que proposa TMB per arribar fins al centre de la ciutat és un servei gratuït de bus llançadora, criticat pels usuaris.

Des de la Trinitat Vella, cal agafar un autobús fins a Onze de Setembre, i des d’allà cal caminar uns 15 minuts per agafar un altre bus a Fabra i Puig que porta fins a la parada del Clot. Llavors, s’ha d’agafar la Línia 1 del metro i fer un trajecte de sis parades fins a Universitat. En total, aquest recorregut és de 55 minuts i 39 segons, més del doble a l’habitual amb el metro.

Rodalies Renfe: 1 hora 8 minuts i 52 segons

Una altra alternativa plantejada per TMB és el servei de Rodalies de Renfe. En aquest cas, a Trinitat Vella cal pujar a un autobús llançadora fins a Sant Andreu Comtal. Des d’aquest punt, l’opció és agafar la Línia R2 de Rodalies fins al Clot. Finalment, cal pujar al metro fins a Universitat. Aquest és el trajecte més lent: cal destinar-hi 1 hora 8 minuts i 52 segons.