Després de dos mesos d’obres, aquest 1 de setembre l’L5 del metro tornarà a funcionar amb normalitat en tot el recorregut, sense el talls entre la Sagrera i el Carmel. Durant l’estiu s’ha renovat integralment un tram de tres quilòmetres de via, fet que ha permès reduir un 45 % les vibracions detectades a la línia. Així ho ha explicat la regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Laia Bonet, que ha detallat que en els propers dies faran tests per comprovar de manera definitiva en quin grau s’han eliminat les vibracions.

En una compareixença als mitjans, Bonet ha explicat que aquesta renovació “era una obra necessària per aconseguir una via de metro de més qualitat”. Es posa fi així a uns treballs que van iniciar-se l’1 de juliol i que van obligar a tancar parades i habilitar busos llançadora per cobrir els trams afectats.

Les obres a l’L5 han requerit una inversió de 15 milions d’euros i han suposat la demolició de tres quilòmetres de via doble que s’han construït de nou. També s’han instal·lat més de 12.000 metres de carrils d’acer i noves soldadures, així com més de 20.000 fixacions anitivibracions. Bonet ha destacat que els treballs “s’han desenvolupat amb normalitat i complint amb el calendari previst” i ha subratllat que la normalitat en el servei tornarà abans de l’inici del curs escolar.