JOSEP MARIA MONTANER, regidor de Sant Martí "Se'n pot treure molt mes partit perquè està infrautilitzada en molts aspectes, per convertir-la en una via verda, cívica, amb patrimoni i habitatge social, amb cooperatives. És a dir, una via molt més humanitzada, per a vianants, per bicicletes, amb més arbres."

Els cartells de restriccions per obres ja pengen de fanals i senyals verticals del carrer de Pere IV i indiquen als conductors que, des d’avui, es redueixen els carrils de circulació i que tot el tram passa a ser de sentit únic. L’objectiu es convertir aquesta via històrica del Poblenou en un nou eix cívic i patrimonial.

Les obres en aquest tram generaran, segons el consistori, un nou entorn més agradable amb prioritat per als vianants i les bicicletes. La calçada serà definitivament de sentit únic (cap al Besòs), hi haurà un carril bici segregat i s’ampliaran les voreres, que passaran a tenir 5,45 metres d’amplada. Aquesta remodelació també implica la instal·lació d’un sistema de recollida pneumàtica d’escombraries i la millora del clavegueram i drenatge en superfície.

A partir d’avui només es pot circular en sentit Besòs i això afecta també les sis línies d’autobusos que tenen parada en aquest tram de carrer. Les parades de bus compreses entre els carrers de Roc Boronat i Bilbao queden anul·lades i traslladades a altres punts propers, en altres carrers.

Aquest és el primer tram que està en obres i respon a una demanda veïnal de fa molt de temps. La voluntat del consistori és continuar la reforma per l’extrem Besòs – rambla Prim. En paral·lel a aquest procés, també es faran intervencions de reforma en altres trams de l’entorn de Pere IV.