Dificultats per seure i per aixecar-se. Els usuaris del metro a l’estació de la Diagonal de l’L3, es mostren perplexos davant l’escassa alçària del bancs. JOSEP MARTÍNEZ, usuari “Jo no sóc tècnic en bancs ni en cadires però sembla evident que això no està pensat per una gent gran que pot tenir alguna dificultat.” GLORIA TORRES, usuària “Está muy bajo, muy incómodo, yo prefiero el asiento normal de toda la vida.” L’explicació és ben senzilla. Actualment, a l’andana de l’estació s’hi està fent una obra de millora de l’accessibilitat. Per això, ha calgut aixecar uns 15 centímetres el terra per reduir la distància amb els vagons i facilitar l’entrada i sortida de les persones. Fins ara per superar aquesta distància s’hi havien instal·lat unes rampes metàl·liques a l’altura del primer cotxe. Amb tots aquests canvis, els bancs han quedat provisionalment massa baixos fins que no els canviïn. El problema és que no hi ha cap cartell que indiqui que és una situació temporal. Una alçària de banc que també té els seus defensors. MÒNICA ANGULO, usuària “Pels nens molt bé, perquè són petits, per mi com... em sento en un país de petits, no sé, suposo que en haurem d’acostumar, a mi em semblen massa baixets, per mi, pels nens, ideal.” Els més petits, però, faran bé de no acostumar-s’hi, ja que l’obra està previst que s’enllesteixi el mes de gener.

Fins ara, les persones amb cadira de rodes només podien accedir amb facilitat al vagó de metro fent servir la rampa metàl·lica que s’havia instal·lat provisionalment a la capçalera de l’andana. Ara aquesta rampa s’ha eliminat i tota l’andana queda al nivell dels vagons. Així, tots els viatgers, sobretot les persones amb mobilitat reduïda, poden entrar-hi i sortir-ne de forma més fàcil i segura.

Per aixecar 15 centímetres les andanes, ha calgut refer i anivellar tot el paviment i ajustar-lo també a les portes dels ascensors i les bases de les escales fixes i mecàniques. S’ha aprofitat per ficar-hi paviment antilliscant i d’alt contrast, amb nous encaminaments per a invidents.

S’hi treballa de nit per no afectar gaire als usuaris. Fins al gener, quan està previst acabar aquests treballs, es completarà l’elevació de les dues andanes, es restituirà l’alçària dels bancs, es polirà el paviment i s’enllestiran tots els detalls de la reforma.

La millora de l’accessibilitat a l’estació de Diagonal de l’L3 és una actuació complementària de l’obra de supressió de barreres arquitectòniques duda a terme el 2009 per la Generalitat. Aquests treballs també es faran ara a altres línies del metro. Per exemple, el 2016 es faran més actuacions semblants a les estacions de Barceloneta i Passeig de Gràcia de l’L4.