El tren, que tindrà parada a la T1 i la T2, connectarà l’aeroport amb les estacions del Passeig de Gràcia i Sants i, en un futur, també amb la Sagrera. La previsió és que la llançadora tingui una freqüència de 15 minuts i que la connexió entre el centre de la ciutat i l’aeroport es pugui fer en menys de mitja hora.

El Departament de Territori i Sostenibilitat i el Ministeri de Foment han arribat a un acord per tirar endavant aquest projecte, que també preveu la construcció d’estacions a les dues terminals de l’aeroport. Una part de l’execució de les obres i la gestió del servei es farà amb col·laboració publicoprivada, un fet que trenca amb l’actual model de gestió de Rodalies. El conseller Santi Vila ha valorat positivament l’entrada de nous operadors i ha afirmat que aquest canvi ajudarà “a millorar la qualitat del servei”.

Actualment, accedir fins a la T1 en tren és impossible. La línia de Rodalies només arriba a la T2 i, després, els usuaris han agafar un autobús llançadora que fa recorreguts circulars entre les terminals. Aquest fet impedeix calcular amb exactitud l’hora d’arribada a la T1 – que el 2014 va rebre 24 M de passatgers – i redueix els usuaris que hi accedeixen en ferrocarril. Aquesta tendència podria canviar i, en aquest sentit, Territori i Sostenibilitat calcula que la nova llançadora podria transportar entre set i nou milions de passatgers cada any.