(ACN) Aquest dissabte ha entrat en funcionament un nou carril bus a la B-23 d’entrada a Barcelona que permetrà estalviar-se uns 15 minuts en hora punta. “Veurem autobusos passant quan hi ha vehicles aturats i això ha de ser un incentiu molt important perquè la gent agafi el bus”, ha dit el director general d’Infraestructures de Mobilitat, David Prat.
Es tracta d’un tram de set quilòmetres, entre la connexió amb l’A-2 a Sant Feliu de Llobregat i la intersecció de l’avinguda Diagonal amb l’avinguda d’Albert Bastardas, a Barcelona. El carril bus s’ha incorporat a la part de la mitjana, a l’esquerra dels carrils de circulació amb sentit Barcelona. Els treballs van començar el 2023 i han suposat una inversió de 20,8 milions d’euros, amb finançament europeu.
Més de 700 busos diaris
La B-23 registra en aquest entorn una intensitat de trànsit de prop de 100.000 vehicles diaris i és un dels principals corredors d’accés a Barcelona en autobús. Hi passen diàriament més de 700 busos amb uns 4 milions de passatgers anuals, procedents del Baix Llobregat, el Bages, el Vallès i l’Anoia. El president de la Generalitat, Salvador Illa ha afirmat que el nou carril és “una aposta pel transport públic i la mobilitat sostenible” que permetrà “guanys de temps i d’eficiència”, així com connectar “més bé” el Baix Llobregat amb Barcelona.
En aquest sentit, ha subratllat que el govern veu una prioritat “connectar Catalunya” cap endins i també cap enfora, amb actuacions com l’ampliació de l’aeroport, perquè l’economia catalana sigui cada cop “més competitiva”. També ha assegurat que és un exemple de “col·laboració” entre institucions, ja que el govern espanyol és qui ha finançat l’obra amb fons europeus, que ha executat la Generalitat en un diàleg amb el món local.

La PTP celebra el nou carril bus
La PTP ha celebrat l’estrena, ja que era una infraestructura “llargament esperada” i reivindicada des de l’any 2000 i aplaudeixen que, 25 anys després, el projecte es faci realitat amb una solució “pragmàtica, econòmica i alineada amb els valors de la mobilitat sostenible”, ja que permetrà estalviar fins a 1.200 tones de CO₂ a l’any. Valoren també positivament que s’hagi seguit la solució tècnica d’aprofitament de la secció existent, tal com proposaven.
Segons els seus càlculs, l’estalvi de fins a 15 minuts en hora punta per als busos metropolitans suposarà un estalvi de 30.000 hores anuals per als usuaris i 450.000 euros de valor econòmic. A més, creuen que el nombre de passatgers pot pujar entre el 10 i el 15 %.