El Marc ha estrenat any i també carril bici. Fa aquest recorregut per anar a casa de la seva mare i acaba de descobrir que disposa d'un carril específic per fer el trajecte. MARC MIRALPEIX "Per tornar ho tenia més complicat perquè és contra direcció." Aquest nou carril bici del carrer de Gelabert i del de Taquígraf Serra se suma a dos més que ja s'han estrenat aquest any al barri de les Corts. Té 500 metres de llarg i enllaça amb els carrers de Londres i de Marquès de Sentmenat. No estat l'únic. El carrril bici del carrer de la Marina s'ha allargat fins al de l'Alcalde de Móstoles, que arriba a la ronda del Guinardó. Una novetat ben vista pels veïns. MARINA PÉREZ "Me parece muy bien, a ver si limpiamos Barcelona de coches. Me gustaría que fuera como Amsterdam." Aquestes actuacions se sumen a l'augment d'aparcament per a bicis i a la pacificació d'alguns carrers. A més, l'Ajuntament té com a objectiu construir una xarxa de 300 quilòmetres quan arribi el 2018. Tot i l'ampliació de carrils bici no ha estat un bon any per als ciclistes. Durant el 2016 van morir tres persones. Tots els accidents van ser de nit i amb un vehicle de motor implicat. Grups i associacions de ciclistes instal·len una bicicleta blanca com aquesta per recordar els accidents, una acció que també es fa en altres països. És l'any amb més mortalitat des del 2010 i, per això, demanen més mesures per evitar més morts.

Els nous trams estan pensats per donar solució a l’eix ciclista que va de l’avinguda Diagonal al carrer de Joan Güell. A més, també s’ha obert un nou carril al carrer de l’Alcalde de Móstoles, que se suma a dos més que ja s’han estrenat el 2016 al barri de les Corts. L’objectiu és aconseguir que l’any 2018 el 95 % de la població tingui un carril bici a només 300 metres de distància.

La ciutat ha tancat l’any 2016 amb una xarxa de carrils bici de 116 quilòmetres i es pretén continuar ampliant, en un 165 %. En els propers dos anys i mig, fins al maig del 2009, es vol arribar a construir 300 quilòmetres totals de carrils bici.

Els nous carrils que ja es troben pintats a la ciutat inclouen diferents opcions per segregar la circulació de les bicicletes dins del mateix carril, distribuint l’amplada dels carrils segons el sentit de circulació i també segons es continuï el desplaçament cap a la dreta o l’esquerra.

Un mal any per als ciclistes

El 2016 ha estat ser l’any amb més mortalitat de ciclistes des del 2010. Hi ha hagut tres accidents mortals. El primer es va produir la matinada del 24 al 25 de juliol, a la cruïlla de Floridablanca amb Casanova. El segon va tenir lloc al Paral·lel, i l’últim va ser divendres, 30 de desembre, a la Gran Via de les Corts Catalanes amb Los Castillejos.

Els sinistres van tenir lloc de nit i en tots els casos hi havia un vehicle de motor implicat. En senyal de dol, grups i associacions de ciclistes instal·len bicis blanques al lloc dels fets. A més, demanen que es prenguin mesures per augmentar la seguretat de la gent que va en bicicleta.