L’alcaldessa de Barcelona en funcions, Ada Colau, ha remarcat durant la inauguració de la Cimera Mundial del Transport Públic que “no és temps d’ampliar infraestructures del segle passat” en referència al projecte per ampliar l’aeroport de Barcelona-el Prat i les autopistes viàries. També ha destacat la necessitat “de canviar el sistema econòmic i de mobilitat” per reforçar el transport públic i la mitjana distància ferroviària i convertir Catalunya “en un país de trens”.

Colau ha dit que és un “orgull” que s’hagi triat Barcelona com a capital de la mobilitat sostenible i ha defensat que “el transport sostenible i eficient” és una de les seves prioritats. “Necessitem una modalitat més eficient, que vagi acompanyada d’un model econòmic de futur, ens ho creiem i ha de ser l’aposta del nostre segle”, ha afegit.

Topada amb la ministra Sánchez

En declaracions posteriors, la ministra de Transports, Raquel Sánchez, quan se li ha preguntat pel que ha dit Ada Colau, ha discrepat en la manera de valorar l’impacte que pot tenir l’ampliació de l’aeroport. Sánchez ha explicat que “els aeroports no són infraestructures del segle passat, tenen un interès general, ens connecten, i el que hem de fer és que funcionin amb respecte pel que fa al seu entorn“. La ministra de Transports hi ha afegit que “hem de confiar en les noves tecnologies” i que el desenvolupament econòmic pugui ser compatible amb la preservació del medi ambient.

La Generalitat torna a reclamar el traspàs de Rodalies

La tribuna de la cimera també l’ha aprofitat el conseller de Territori, Juli Fernández, per reclamar de nou a l’Estat el traspàs de Rodalies a la Generalitat. El conseller ha dit en anglès, durant el seu discurs adreçat a assistents d’arreu del món, que els trens “es gestionen millor com més a prop”. Sobre això, la ministra de Transports, Raquel Sánchez, li ha respost que Rodalies forma part d’un sistema “estratègic que no es pot segregar”. Tot i això, sí que ha admès que “cal augmentar-hi la inversió i renovar-ne els trens”.