
Els VTC han tornat a protagonitzar aquest divendres una nova jornada de mobilitzacions a Barcelona. Uns 300 conductors, segons els organitzadors, han participat en la marxa lenta per protestar un cop més contra la nova llei de transports de viatgers en vehicles de fins a nou places.
Des del Sindicat Lliure de Transport (SLT), Unauto VTC i l’Associació Aurora Catalana apunten que la nova regulació suposa una amenaça per al sector i reclamen que no es tramiti aquest projecte de llei. En aquest sentit, durant la protesta també han presentat els resultats d’una anàlisi sobre l’impacte econòmic de les llicències de VTC a Barcelona i Catalunya que apunta que “la desaparició d’aquestes llicències tindria un cost de 326 milions d’euros i la pèrdua de prop de 6.000 llocs de treball directes i indirectes”.
Denuncien “falta d’empatia” del govern
“És incomprensible la falta d’empatia del govern, que suposadament defensa els treballadors però que sembla que no farà res quan deixi 4.000 famílies sense feina”, ha sentenciat el secretari d’Organització i Administració de SLT, José María Cazallas. De la seva banda, José Manuel Berzal, president executiu d’Unauto-VTC, apunta que tenen un “compromís social” i volen ser “un model de transport sostenible i segur per transformar el model de ciutat“.

Últimes mobilitzacions del sector
En els darrers mesos, empresaris amb llicències de VTC i conductors que treballen per a plataformes com Cabify, Bolt o Uber ja s’han manifestat repetidament en contra de la nova llei del taxi. Per la seva banda, els sectors del taxi de Barcelona i dels VTC tradicionals, que no treballen a través de plataformes, es mostren optimistes davant aquesta regulació que, diuen, permetrà regular definitivament els sectors del taxi i dels VTC després d’anys de conflicte.